فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: با عنایت دولت یازدهم، امسال ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار به شهرداری‌های شهرستان مشگین‌شهر اختصاص یافته است.
کد خبر: ۷۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 04 August 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر، ابراهیم امامی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشگین شهر اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته به شهرداری‌های شهرستان مشگین‌شهر رقم قابل ملاحظه‌ای است که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی اصولی از سوی شهرداران شهرستان شاهد عمران و آبادانی در بافت شهری و بهبود کیفیت مبلمان شهری همراه با کسب رضایت مردم و مسافران باشیم.

وی با اشاره به رقم اعتبار اختصاص یافته به شهرداری مشگین‌شهر گفت: 5 میلیارد و 400 میلیون تومان به شهرداری مشگین‌شهر اختصاص یافته که انتظار می‌رود هزینه کرد این اعتبارات در روند رو به رشد فضاهای گردشگری طبیعی و تاریخی و ساماندهی فضاهای سبز شهری، تغییر سیمای شهر به وضعیت مطلوب و قابل قبول و ساماندهی پارک جنگلی که جزو چند پارک مهم داخل شهری در کشور محسوب می‌شود، دیده شود و به مطالبات مردم در زمینه داشتن شهری زیبا با معماری درخور شأن شهروندان رسیدگی و اعمال شود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: این شهرستان دارای پنج شهر تابعه بوده که به شهرداری‌های هر یک از این شهرها اعتباری حدود یک و نیم میلیارد تومان اختصاص یافته که امیدواریم با مدیریت سازنده شاهد عمران و آبادانی در هر یک از شهرها شویم و در راستای محرومیت‌زدایی از سیمای این شهرها گام برداریم.

امامی با اشاره به ساماندهی بقعه شیخ حیدر افزود: کار ساماندهی این بقعه به دلیل عدم پرداخت اعتبارات شهرستانی به پیمانکار با تأخیر انجام شد اما امیدواریم تا پایان مردادماه امسال به بهره‌برداری برسد که با توجه به قول مساعد شهردار مشگین‌شهر قرار است شاهد بازگشایی خیابان آیت و بازگشایی پارکینگ و اماکن تجاری تا پایان مرداد ماه در این محدوده این بقعه بشویم.

وی بیان کرد: با احداث موزه شهرستان در بقعه شیخ حیدر شاهد تجمیع آثار باستانی، آثار فاخر فرهنگی و جام مشگین و بازگردادن آثار تاریخی که در موزه های شهرهای دیگر وجود دارند و متعلق به تاریخ این شهر هستند، خواهیم بود که به لحاظ داشتن شناسنامه تاریخی معتبر در آثار باستانی این موزه، بازدید آن برای عموم مردم و گردشگران داخلی و خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر ساماندهی پارک جنگلی و حفاظت از آن را به عنوان یک مکان گردشگری طبیعی و بکر مهم دانست و گفت: در این راستا از شهردار مشگین‌شهر خواستاریم تا با عملکرد ویژه نسبت به این پارک و تمهیدات اندیشیده شده مانع از وارد شدن خسارات به بافت طبیعی این مکان شده و با جلوگیری از آتش سوزی‌های ناشی از سهل‌انگاری مردم و مسافران در حفظ این فضای ارزشمند که در دروازه شهر قرار دارد، تلاش کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار