ابهام در استاندارد بودن تجهیزات بازی
موضوع غیر استاندارد بودن برخی سرسره های مجموعه آبی موجهای خروشان هنوز درجریان است که این بار سخن از غیراستاندارد بودن و بیمه نبودن لوازم و ابزار بازی بوستان‌های شهری می‌شود!
کد خبر: ۷۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 04 August 2015
مصدومیت شدید کودک ١١ساله در سقوط از دستگاه بازی تورطناب مجموعه بازی بوستان کوهسنگی مشهد و عدم پاسخگوی مدیران شهرداری در پاسخگویی و پیگیری پرداخت خسارت یا بیمه این فرد در هفته های اخیز زنگ خطری را برای عموم خانواده ها به صدا درآورد که در مرحله نخست بیشتر باید مراقب کودکانشان باشند که درصورت بروز هر حادثه خطرناک احتمالی بیمه نمی کند حمایت!
مادر این کودک دست شکسته با اشاره به هزینه هفت‌میلیون و شش‌صدهزارتومانی که به بیمارستان پرداخته است، بیان می کند: حالا که فرزندم مرخص شده است، به هر کجا از مدیریت بوستان کوهسنگی گرفته تا شهرداری منطقه٨ رفته ام، جواب درستی به من نداده‌اند و مشخص نیست که اصلا دستگاه‌های بازی این مجموعه بیمه هستند یا خیر!
این مادر با بیان اینکه پس از سقوط پسرم از روی تور طنابهای بازی کوهسنگی وقتی روی سر پسرم رسیدم، دیدم که استخوان دست او بیرون زده است، افزود: پس از این حادثه بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم و پسرم را برای مداوا به بیمارستان شهید کامیاب بردیم که دو هفته تمام در این بیمارستان بستری بود.

تاب و سرسره‌های پارکهای مشهد بیمه نیست ؛ هشدار !

زمین‌ بازی هیچ بوستانی در مشهد ١٠٠درصد استاندارد‌سازی نشده است

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد خراسان‌رضوی می‌گوید: از انواع تجهیزات زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌ها، تاب‌، سرسره، الاکلنگ و سایر تجهیزات شامل استاندارد اجباری هستند.
حامد محمدی با اشاره با اینکه تاکنون چندین نوبت با هزینه خودمان از بوستان‌های سطح شهر مشهد بازدید کرده‌ایم و نواقص را به مسئولان شهری گوشزد‌ کرده‌ایم، بیان می‌کند: زمین‌ بازی هیچ بوستانی در مشهد ١٠٠درصد استاندارد‌سازی نشده است.
وی با اشاره به این نکته که هیچ‌کدام از زمین‌های بازی بوستان‌های مشهد گواهینامه استاندارد را ندارد، می‌افزاید: البته در این زمینه مدیریت شهری پای کار آمده تا نواقص را برطرف کند و علی‌رغم تمام جلسات و مکاتبات هنوز این گواهینامه برای هیچ بوستانی صادر نشده است.
محمدی همچنین با اشاره به بازرسی‌های انجام‌شده از شهرداری‌های منطقه ٨و١٠به خبرنگار روزنامه شهرداری مشهد بیان می‌کند: این بازرسی‌ها در سال‌٩٢انجام شد و نتیجه آن این بود که هیچ مجموعه‌ای استاندارد نداشت و ما اخطارهای لازم را داده‌ایم و گزارش‌های آن نیز موجود است.

تمام لوازم بوستان‌ها استاندارد است
اما در مقابل، سازمان استاندارد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد مدعی می‌شود که تمام لوازم بازی کودکان در بوستان‌های مشهد استاندارد است.
احمد‌رضا سلامی در این خصوص می‌گوید: این دستگاه‌ها نه‌تنها استاندارد اولیه دارند، بلکه از استاندارد نصب نیز برخوردارند.

دستگاه‌ها استاندارد گمرگی دارند

وی با اشاره به مطالعات جامع زمین‌های بازی در شهرداری مشهد بیان می‌کند: ما تا‌کنون با سازمان استاندارد جلسات و مکاتبات زیادی داشته‌ایم و اصولا قسمتی از وسایل بازی بوستان‌ها وارداتی است که گمرک در‌صورت نداشتن مجوز استاندارد اجازه ترخیص کالا را نمی‌دهد.
سلامی در خصوص ایمن‌سازی زمین‌های بازی نیز اظهار می‌کند: جایگزینی تجهیزات فلزی با پلی‌اتیلن‌ها را ما در دستورکار قرار داده‌ایم و همچنین زمین‌های بوستان‌ها را نیز با کفپوش‌های استاندارد می‌پوشانیم.

کفپوش‌های استاندارد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به اینکه سال گذشته زمین‌های بازی هجده‌ بوستان ایمن‌سازی شده است، بیان می‌کند: امسال نیز دوازده زمین بازی ایمن‌سازی می‌شوند و اولویت با بوستان‌های شلوغ‌تر است و با محدودیت در اعتبارات نمی‌توانیم به‌سرعت تمام بوستان‌ها را ایمن‌سازی کنیم.

بیمه تجهیزات با ما نیست

وی در پاسخ به اینکه آیا تجهیزات بوستان‌ها بیمه است، یادآور می‌شود: بیمه تجهیزات با ما نیست و تنها وظیفه نصب تجهیزات و ایمن‌سازی محیط با ماست؛ اما مهم‌ترین نکته درخصوص ایمنی، حضور والدین در این محیط‌ها و پرهیز از تنها فرستادن کودکان برای استفاده از تجهیزاتی نظیر تاب و سرسره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار