معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: با بیش از 70 متصرف معادن ارتفاعات جنوبی شهر مشهد برخورد می‌شود.
کد خبر: ۷۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 04 August 2015
خلیل‌الله کاظمی در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در خصوص گزارش عملکرد خود در معاون خدمات شهری اظهار کرد: در حوزه کشف‌رود هزار و 990 هکتار برای احداث فضای سبز در این کمربند شمالی در نظر گرفته شده که فاز نخست این کمربند سبز به وسعت 53 کیلومتر از التیمور تا سیس‌آباد آغاز شده است.

وی افزود: در ارتفاعات جنوبی یکی از مسائل مهم بحث آبرسانی به ارتفاعات جنوبی بود که آب را از منطقه لادن از بالای کوه پمپاژ کرده و برای این پروژه 10 میلیارد تومان هزینه شده است.

* برخورد با 70 متصرف معادن ارتفاعات جنوبی

کاظمی بیان کرد: در بحث زمین‌خواری در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد یک اتفاق بسیار خوبی افتاد که کمیته زمین‌خواری با حضور ادارات مختلف و با مدیریت ارتفاعات معاونت خدمات شهرداری تشکیل شده و با بیش از 70 متصرف در معادن این ارتفاعات برخورد و تخریب شد، همچنین واحدهای مسکونی در این ارتفاعات به صورت غیر مجاز ساخته شده بود که تخریب و درختکاری در این ارتفاعات آغاز شده است.

* افتتاح فاز نخست جداسازی آب شرب از آب خام

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد تصریح کرد: برای بحث تأمین آب نخستین شهری هستیم که مطالعات جداسازی آب شرب از آب خام را انجام داده‌ایم و فاز نخست کمربند آبرسانی این پروژه به مساحت 23 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد و دیگر در این مسیر حمل تانکر نخواهیم داشت و در مناطق 10 و 12 شهرداری با این روش شاهد 1.5 میلیارد تومان صرفه‌جویی هستیم.

کاظمی گفت: برای نخستین‌بار ماشین‌آلات آتش‌نشانی با ارتفاعات بالا را وارد کردیم که تا ارتفاع 60 متر در صورت حریق را پاسخگو هستند که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

* بهره‌برداری از 6 بازار ارزاق عمومی تا پایان سال

معاون شهردار مشهد اظهار کرد: به دنبال ساماندهی 6 هزار شغل در شهر مشهد هستیم، همچنین در حوزه ساماندهی میادین 2 بازار ارزاق عمومی امسال به بهره‌برداری رسیده که بنا داریم تا پایان سال 6 بازار دیگر را در سطح شهر مشهد به بهره‌برداری برسانیم و همچنین 360 آگهی‌نمای غیرمجاز جمع‌آوری شده و 8 پل عابر نیز مجهز به آسانسور می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه آرامستان‌ها نیز ساخت باغ رضوان به عنوان آرامستان دوم مشهد را از سال 93 آغاز کردیم و در حال حاضر قبور برای دفن احداث شده که امیدوارم تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسانیم.

کاظمی با بیان اینکه 58 میلیون مترمربع به صورت روزانه برای رفت و روب در مشهد هزینه می‌شود، گفت: برای اینکه یک برنامه‌ریزی در آینده در بحث سرمایه‌گذاری داشته باشیم کارگروه‌های خاص و ویژه‌ای را در نظر گرفتیم و در حوزه معاونت خدمات شهری 20 بسته اقتصادی تعریف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار