با همکاری دفتر امور بانوان استانداری و جهاد دانشگاهی؛
طرح آموزش مهارت پیش از ازدواج ویژه دختران مجرد در ایلام با همکاری جهاددانشگاهی و دفتر امور بانوان وخانواده استانداری آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 24 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مریم شادیوند مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام در این نشست اظهار کرد: حضور دختران ایلامی در چنین نشست‌هایی نویدبخش رویکردی جدید در خانواده‌های سنتی است.

وی با بیان اینکه این دفتر ستادی ونظارتی تاکنون در قالب بیش از 23 قرارداد فعالیت‌های خوبی را انجام داده است، گفت: جهاددانشگاهی استان با توانمندی‌های اجرایی و آموزشی در این زمینه همکاری خوبی با این دفتر داشته است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد متاسفانه بیشترین طلاق‌ها در 5 سال اول ازدواج اتفاق می‌افتد و در این واقعه‌ی تلخ در استان‌هایی که بافت سنتی و ساختار عشیره‌ای دارند همواره بازنده دختر است.

شادیوند گفت: این گونه نشست‌ها و کارگاه‌های مهارتی را تلنگری برای حساس شدن نسبت به مهم‌ترین واقعه‌ی زندگی یعنی ازدواج است و امیدواریم این پیام را به دختران مجرد منتقل کند که قبل از ازدواج واقع‌بینانه عمل کنیم و از مراجعه به مشاوران متخصص در این زمینه ابایی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: آرامش باید ثمره‌ی ازدواج باشد و اگر می‌بینیم که افرادی پس از ازدواج آرامش خود را بر باد رفته می‌بینند یقین داشته باشیم در ابتدای مسیر و یعنی انتخاب صحیح همسر اشتباه کرده‌اند و با اساسی‌ترینت موضوع زندگی هیجانی برخورد کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام با بیان اینکه امروز امکانات لازم مانند فضای مجازی باید در اختیار تحکیم بنیان خانواده و انتخاب‌های درست و اصولی قرار گیرد، تصریح کرد: مطالعه و مهارت‌آموزی نیاز مهم و اساسی امروز جامعه‌ی جوان است که امیدواریم شاهد نهادینه شدن آن باشیم.

مهندس سیدغلامرضا حسینی رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام نیز با اشاره به اهمیت مهارت‌ها در زندگی امروز، اظهار کرد: اهمیت این موضوع در زندگی و ازدواج بر هیچ کس پوشیده نیست و در زمانی که نقش پدر و مادر در زندگی فرزندان کم‌رنگ‌تر شده، جوانان باید از این کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت‌آموزی استقبال کنند.

وی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد آموزش‌های پیش از ازدواج حدود 30 درصد از میزان طلاق‌ را کاهش می‌دهد.

رئیس جهاددانشگاهی ایلام با قدردانی از همکاری‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، تصریح کرد: هدف جهاددانشگاهی به عنوان زنجیره‌ای از دانش و تجربه در استان، انجام فعالیت‌هایی است که دانش را در استان ارتقاء و مسیر توسعه را با در نظر گرفتن جوانب مختلف تسریع کند.

این سلسله نشست‌ها با همکاری مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان، دانشگاه جامع علمی کاربردی و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان در دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد./ح

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار