کد خبر: ۷۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 04 August 2015
تفاهمنامه رونق فعالیت‌های سینمایی، سمعی و بصری با نگاه ملی و گسترش همکاری و هم‌افزایی ارتقای جایگاه سینمایی گیلان بین رئیس سازمان سینمایی کشور و استاندار گیلان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس سازمان سینمایی کشور عصر امروز در مراسم انعقاد تفاهمنامه مذکور با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در اولویت برنامه مدیران گیلان است اظهار کرد: زیرساخت‌های ما در شأن سینمای کشور نیست.

حجت‌الله ایوبی به فعالیت 340 سینما در کشور اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد 40 سینما در کشور راه‌اندازی شده ضمن اینکه تعدادی سینما در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه استفاده از مجتمع‌های بزرگ تجاری برای ساخت سینما تجربه موفقی در کشور است، تصریح کرد: ارائه مشوق‌های هنری در سرعت بخشیدن عبور از بحران کمبود سینما حائز اهمیت است.

رئیس سازمان سینمایی کشور به جایگاه بسیار مهم انجمن سینمای جوان اشاره کرد و یادآور شد: انجمن سینمای جوان آموزش جوانان را به عهده دارد و بسیاری از بزرگان از این سینما برخاستند.

ایوبی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره دریایی از موضوع‌های قابل توجه در ایران است، بیان کرد: گیلان از نامزدهای برگزاری جشنواره مذکور در کشور است.

* اجرای برنامه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور گفت: سکان سینمایی کشور به اهل آن سپرده شده و دانش و مقبولیت این هنر را دارند.

محمدعلی نجفی به مزیت گیلان به‌ویژه شهر رشت در امور سینمایی اشاره کرد و افزود: شهر رشت جزو نخستین شهرهای کشور در ایجاد سینما است.

وی با اشاره به علاقمندی مردم نسبت به هنر سینما، اظهار کرد: آمادگی و استقبال از افزایش تعداد سینما در جامعه وجود دارد.

استاندار گیلان اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را موثر دانست و بیان کرد: بخشی از سرگرمی‌ها باید از طریق فعالیت‌های هنر ارائه شود.

نجفی متذکر شد: اگر بخواهیم اثربخشی ویژه در جامعه داشته باشیم باید از مقوله هنر استفاده شود، چراکه ارائه فرهنگ در قالب هنر نمایشی اثربخشی بسیار دارد.

وی گیلان را دارای موقعیت فرهنگی ویژه دانست و خاطرنشان کرد: مشترکات بسیاری بین کشورهای حاشیه دریای خزر وجود دارد و باید از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در این زمینه استفاده کنیم.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور تفاهمنامه رونق فعالیت‌های سینمای، سمعی و بصری با نگاه ملی و برقراری و گسترش همکاری و هم‌افزایی و ارتقای جایگاه سینما در گیلان بین حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور و محمدعلی نجفی استاندار گیلان منعقد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار