در سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی از مربیان پرورشی خوی تجلیل بعمل آمد .
کد خبر: ۷۲۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶ 27 February 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی 
 به مناسبت  ۸  اسفند، سالروز تاسیس نهاد مقدس امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی آیین تجلیل از فعالین عرصه امور تربیتی با حضور فرماندار ، امام جمعه ، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش خوی و معاونین مدیریت ، جمعی از مسئولین شهرستانی، معاونین و مربیان پرورشی و قرآنی، مربیان تربیت بدنی ، مشاوران در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
لطف اله حسینعلی زاده  معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش خوی،ضمن گرامیداشت هشتم اسفند ماه ، سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی ، یاد و خاطره ی شهیدان والا مقام رجایی و باهنر ، بنیانگذاران این نهاد تربیتی ، نقش و جایگاه نیروهای پرورشی مدارس را بسیار مهم و حیاتی دانسته و خاطر نشان کردند :         امور تربیتی یکی از افتخارات و ارزش های ماندگار تاریخ انقلاب ایران است و در این کشور مربی پرورشی فقط یک مربی نیست بلکه یک تفکر و یک ارزش نهادی در جامعه است.
 حسینعلیزاده در ادامه افزود : ایجاد نهاد مقدس امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر، کار بسیار بزرگ و موثری بود و برای تربیت جوانان ایران اسلامی در سال های آغازین انقلاب لازم و ضروری بود. آن دو شهید بر این باور بودند که تزکیه باید پیش از تعلیم قرار گیرد. شهید بزرگوار، رجایی مربیان امور تربیتی را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش نامید و بنا به گفته شهید باهنر: مربیان زمانی با انبیا هم صف و با امام عادل هم ردیف هستند که آموزش را از محتوای تزکیه پر کنند .و چه پر معناست کلام امام (ره) که می فرمایند: (اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی خورد).
مدیر آموزش و پرورش خوی همچنین گزارشی از اقدامات انجام یافته در زمینه های پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش خوی نیز ارائه دادند.
حجت الاسلام و المسلمین سید رضی شکوری  امام جمعه خوی نیز در این مراسم گفت :  سبک زندگی اسلامی زیر بنای زندگی مسلمانان است ، اگر ما تربیت را با قرآن وآموزه های اسلامی ودینی پیوند ندهیم تمامی تلاش هایمان بیهوده خواهد بود .
 شکوری آموزش و پرورش را دو بال رشد وارتقاء دانستند وبا توجه به اولویت مسائل تربیتی ادامه داد : در مسائل آموزش وپرورش بایستی بوی عطر تربیت اسلامی ودینی احساس شود وفضای مدارس با آموزه های قرآنی ودینی واخلاق اسلامی لطافت پیدا کند.                                   امام جمعه با اشاره به جایگاه ونقش معلمان و مربیان پرورشی تصریح نمود:  برای ترویج مبانی تربیت دینی و اخلاق اسلامی باید ابتدا خودمان را متخلق به اخلاق اسلامی نماییم ، واگر انسان تربیت الهی نشود نمی تواند جامعه را اصلاح نماید .
حجت الاسلام شکوری در پایان سخنان خود گفت :  در آموزش وپرورش باید به دو نهاد مقدس خانه ومدرسه توجه بیشتری صورت گیرد و با ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر رفتارهای تربیتی متضاد ودوگانه از بین برود واولیاء دانش آموزان در کنار اولیای مدارس می توانند قدم های موثر تری در تربیت فرزندان میهن اسلامی بر دارند.
لازم به ذکر است دانش آموزان آموزشگاه های حوا یک کلمه ، شاهد حاج اسماعیلو و شهید دکتر چمران به اجرای برنامه های متنوع پرداختند و همچنین به تعدادی از مربیان پرورشی و تربیت بدنی  جوایزی اهدا شد .خبرنگار :  یحیی آقاپور خویی

تجلیل از مربیان پرورشی خوی در سالروز تاسیس نهاد مقدس امورتربیتی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار