سخنان جوان اصلاح طلب در مناظره دانشگاه یاسوج
در این مناظره بارها کاظم نژاد از آذربو طرف دیگر مناظره کننده میخواست که از موضوع بحث خارج نشود و بجای پرداختن به حواشی و موضوعات بی ربط به طرح مباحث بنیادی و معرفتی بپردازد. 
کد خبر: ۷۲۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 28 February 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیاسی ،پس از دو سال در دانشگاه یاسوج شاهد برگزاری یک مناظره داغ و پر هیجان بیین دو تفکر بودیم.
امین کاظم نژاد دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان، فعال سیاسی و از چهره های جوان اصلاحطلب  به نمایندگی از  انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام و حمید آذربو از چهره های جوان جریان اصولگرای استان به نمایندگی از بسیج دانشجویی با هم درباره "آرمانهای آنقلاب و موانع دستیابی به پاره ای از آنها" به مناظره پرداختند.
 
شماها که این همه تریبون نماز جمعه و رسانه ملی را دارید، تحمل شنیدن ۵ دقیقه سخن ما را هم ندارید‌/نظارت استصوابی شورای نگهبان خلاف اصول ۶، ۹ و ۵۶ قانون اساسی است/تفکرات مصباح یزدی برای جمهوریت نظام خطرناک هست

در این مناظره بارها کاظم نژاد از آذربو طرف دیگر مناظره کننده میخواست که از موضوع بحث خارج نشود و بجای پرداختن به حواشی و موضوعات بی ربط به طرح مباحث بنیادی و معرفتی بپردازد. 

کاظم نژاد ابتدا به عدم فرصت های برابر بین انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت : در این دانشگاه با این همه ساختمان یک پارتیشن بسیار کوچک ۲ در ۳ را بعنوان دفتر انجمن در اختیار این تشکل قدیمی و ریشه دار قرار داده اند. آیا وضعیت بسیج هم همینگونه است؟ 
وی بیان کرد : این از ابتدایی ترین مفاهیم عدالت هست که باید در دانشگاه نهادینه شود و فرصت برابر برای همگان باشد.

کاظم نژاد در ادامه گفت : هر گاه در جامعه ای مردم از شرایط فرهنگی- عقیدتی، سیاسی- اجتماعی و اقتصادی ناراضی شوند و خواهان  اصلاح ساختارها معیوب و ناکارآمد باشند و حاکمیت در برابر اصلاحات مقاومت نشان دهد و تن به اصلاح ندهد و مردم از اصلاحات نا امید شوند به سمت انقلاب کردن حرکت میکنند.

وی در ادامه شرایط پیش از سال ۵۷ را تشریح کرد و  اهداف انقلاب را چند بعدی دانست و گفت که مهمترین ابعاد یا اهداف انقلاب بر اساس چهار هزار شعار جمع آوری شده پیش از انقلاب و همچنین بر اساس سخنرانی ها، بیانیه ها و مصاحبه های شخصیت های برجسته انقلاب بخصوص شخص حضرت امام شامل عقیدتی- فرهنگی، سیاسی- اجتماعی و اقتصادی است. 

کاظم نژاد گفت : آن دسته از آرمانهایی که متعلق به حقوق ملت بوده است، بیشتر از مابقی مورد غفلت و تحدید واقع شده است.
 
شماها که این همه تریبون نماز جمعه و رسانه ملی را دارید، تحمل شنیدن ۵ دقیقه سخن ما را هم ندارید‌/نظارت استصوابی شورای نگهبان خلاف اصول ۶، ۹ و ۵۶ قانون اساسی است/تفکرات مصباح یزدی برای جمهوریت نظام خطرناک هست

وی همچنین یکی از دلایل این غفلت را اینچنین بیان کرد " یکی از دلایلی که انقلاب به پاره ای از اهداف خودش نرسید، فقدان زود هنگام اندیشمندان و روحانیون متنفذی بود که باورمند به جمهوریت و آزادی بودند و جایگزین آنها کسانی شدند که نسبت به آزادی و جمهوریت نگاه تزئینی داشتند.

این فعال اصلاح طلب در ادامه به تحلیل و نقد نظرات  آیت الله مصباح یزدی و مرحوم  آیت الله مومن پرداخت : و  آن را با نظرات شهید مطهری، شهید بهشتی و آیت الله طالقانی و قانون اساسی مقایسه کردند و   گفتند که نظرات مصباح و مرحوم مومن درباره جمهوریت نظام  با روح قانون اساسی و اندیشه ورزان بزرگان انقلاب در تعارض کامل هست.

کاظم نژاد همچنین اندیشه های آیت الله مصباح یزدی را برای جمهوریت نظام خطرناک دانست و نظارت استصوابی شورای نگهبان را محصول مشرب فقهی برخی از فقهای شورای نگهبان دانست و بیان کرد که نظرات استصوابی خلاف اصول ۶، ۹ و ۵۶ قانون اساسی است. و ناقص حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است.

در ادامه جلسه وقتی که سخنان تیز و تابو شکن کاظم نژاد دانشجویان مخالف را برآشفته کرد با ایجاد سر و صدا مانع ادامه صحبت های وی شدند که وی در پاسخ گفت " تمامی تریبونهای نماز جمعه و رسانه ملی مال شماهاست ولی تحمل شنیدن ۵ دقیقه صحبت های ما را هم ندارید.

همچنین وی در پاسخ به  آذربو گفت که متولی برخود با فساد دستگاه قضا است و رئیس دستگاه قضا را هم من تعیین نمیکنم که بخواهم پاسخگوی عملکرد آن باشم.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
احسن براین جوان شجاع اصلاحطب
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
سلام.یک جمله خطاب به نویسنده خبر....برادر یا خواهر بزرگوار...کاری به اصلاح‌طلب یا اصولگرابودن شما ندارم.ولی مطمئنا شما تا رسیدن به جایگاه یک نویسنده و خبرنگار آماتور و نه حرفه ای راه درازی در پیش دارید.از رعایت اصل بیطرفی در انتشار خبر که بگذریم که البته از شما انتظار هم نمی‌رود جا داشت در همین چکیده کوتاه گزیده صحبتهای فی مابین هردوطرف را خلاصه می آوردید بعد نتیجه دلخواه خود را از آن استخراج می کردید نه اینکه همش کاظم نژاد گفت فلان و فلان....آخه کاظم نژاد که با دیوار مناظره نکرده ....با تشکر همراه همیشگی شما علی از چرام
آخ و بخت عسکر
|
Curacao
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
ایگم ایقد کاظم نژاد گفت
کاظم نژاد گفت
آذربو چی نگفت؟؟؟


خخخخخخخخ
فرهمند از چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
باعرض سلام و خسته نباشید باحفظ احترام به نگارنده متن ایراد دوست عزیزمون رو مبنی بر یکطرفه نوشتن متن کاملا وارد میدانم و دوم اینکه مهندس کاظم نژاد ازدوستان و عزیزان بنده هستند ولی باحفظ احترام مبانی فکری حضرت ایت الله مصباح حفظه الله تعالی را امثال اقای کاظم نژاد شاید تا دو دهه باید بشینن و بخونن و تفسیر کنند و بازهم متوجه نشن که مبانی فکری ایشون چی هست. من تعجب میکنم اقای کاظم نژاد چطور در مورد شخصیتی که مقام معظم رهبری در موردشون فرمودند بدون شک تمام اثار ایت الله مصباح درخدمت اسلام بوده و تنها کسی که خلا شهید مطهری رو پر کرده ایشون می باشند اینگونه دارن حرف میزنن و زیر سوال میبرند حالا ما حرف یک فقیه عادل و ولی فقیه رو درست بدانیم یا یک جوال دانشجوی جویای نام والبته خوش اتیه را؟
باز هم میگم امین کاظم نژاد از دوستان بسیار نزدیک بنده هستند و من ایشون رو دوست دارم اما این نکته واقعا جای تامل داره. یاعلی مدد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
متن یک طرفه است
رحیم پور ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
سلام اقای فرهمند
من کاظم نزاد را نمیشناسم ولی ایشون حرف آیت الله مصباح را درباره نقض قانون اساسی محکوم کرده نه نظرات فلسفی ایشان را
میر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
نگارنده متن فقط اسم کاظم نزاد را بلده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار