استاندار اصفهان خبر داد‌
تابناک: استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت اعتبارات گفت: اعتبارات استان اصفهان اعم از ملی و استانی یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 05 August 2015
به گزارش تابناک، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در گردهمائی فرمانداران استان اصفهان به ابعاد و تحولات استانی اشاره و اظهار داشت: اصفهان دارای 2 روی سکه ظرفیت‌ها و مشکلات و معضلات بوده که بخشی از مشکلات آن ملی است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر آرامش، امنیت و ثبات در استان اصفهان حاکم بوده، افزود: با وجود اینکه در کشورهای منطقه و همسایه جنگ و خونریزی حاکم است، به برکت امام زمان و منویات رهبری و سیاست‌های دولت، ایران در یک جزیره آرامش قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران امنیتی‌ترین استان کشور بوده، بیان کرد: در عین حال تمام جریانات سیاسی شناسنامه‌دار توانسته‌اند برنامه‌ها و جلسات خود را بدون کوچک‌ترین مشکلی در اصفهان برگزار کنند و در این راستا تدبیر مدیران سیاسی استان اصفهان بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید با تدبیر در این زمینه مدیریت کنند، تصریح کرد: ما آمده‌ایم که مطالبات و سیاست‌های دولت تدبیر و امید اجرا کنیم.

فرمانداران جاری‌کننده امید در مردم باشند

زرگرپور به اوضاع اقتصادی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در پایان سال 92 منابع بانک‌ها 30 هزار میلیارد تومان بوده و 52 درصد منابع در استان اصفهان مصرف و بقیه خارج استان سرمایه‌گذاری می‌شده، ولی در پایان سال 93 با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جذب منابع 50 هزار میلیارد و نسبت منابع به مصارف بانک‌ها به 85 درصد رسیده که در این مدت هم حجم منابع و هم نسبت منابع به مصارف افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نقطه تماس مهم بخش دولتی و خصوصی بوده و مصوبات آن با جدیت در حال انجام است، گفتخاطرنشان کرد: در سال گذشته شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان از نظر عملکرد و محتوا موفق به کسب رتبه نخست در کشور شد.

استاندار اصفهان تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی به دستور رئیس جمهور در سفر به اصفهان را کارگشا در سطح کشور برشمرد و اظهار داشت: تشکیل این کارگروه به پیشنهاد اصفهان صورت گرفته که بتوانیم وضعیت واحدهای تولیدی را رصد کرده و بخشی از مشکلات واحد‌ها که به هر دلیلی با رکود مواجه شده‌اند را بررسی و حل و فصل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید موفق شده تورم نقطه به نقطه را از 45 درصد به 15 درصد کاهش دهد، افزود: ریاست جمهور امسال را سال خروج از رکود اعلام کرده‌اند که امیدوار هستیم این موضوع نیز عملی شود.

زرگرپور به وضعیت اعتبارات اشاره و بیان کرد: اعتبارات استان اصفهان اعم از ملی و استانی یک هزار و 400 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در کل کشور اعتبارات استانی 10 درصد کاهش داشته که در استان اصفهان این کاهش کمتر از 6 درصد است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه فرماندارن نباید فقط اعتبارات استانی را اعلام کنند، بلکه کل اعتبارات شهرستان را اعلام می‌کردند، گفت: برخی از فرمانداران در زمینه تشریح وضعیت اعتبارات در شهرستان‌ها بایستی بهتر عمل می‌‌کردند، در حالی که فرمانداران باید جاری‌کننده امید در بین مردم باشند.

وی با بیان اینکه شاخص توزیع اعتبارات در استان و شهرستان‌ ها متفاوت بوده، خاطرنشان کرد: مدیریت استان اصفهان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را موظف کرده، در مناطق محروم بررسی مجدد داشته باشد و شاخص‌ها را دوباره بررسی کند.

فرمانداران باید خدمات دولت را به موقع و با صدای بلند اعلام کنند

زرگرپور به طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان اصفهان اشاره و اظهار داشت: از زمان شروع به کار بسیاری از این پروژه‌ها 15 تا 20 سال گذشته و بهره‌برداری از آن‌ها از مطالبات اصلی مردم است.

وی با بیان اینکه اصفهان از قافله پیشرفت استان‌ها عقب افتاده، افزود: باید این عقب‌ماندگی جبران شود و استان اصفهان را به تراز اولی برسانیم، چرا‌که با توجه به شان مردم و ظرفیت‌های استان اصفهان این جایگاه مناسب اصفهان نیست.

استاندار اصفهان به مشکلات مصلی اشاره و بیان کرد: با برگزاری جلسات مختلف مشکلات موجود در زمینه اختلافات هیئت امنا، معماری و مشکلات مالی این پروژه حل شد.

وی با اشاره به برگزاری نماز عید فطر در مصلی تصریح کرد‌: امسال بین 40 تا 45 هزار نفر در نماز عید فطر حضور یافتند و ابهت و شکوه نماز را نشان دادند.

زرگرپور گفت: عملیات اجرای سقف مصلی تا آخر مهر‌ماه تکمیل شده و در تلاش هستیم تا آخر سال سالن اصلی را به اتمام برسانیم و اعلام کرده‌ایم که آمادگی برگزاری نماز جمعه در هر هفته در محل مصلی وجود دارد.

وی به پروژه قطار شهری اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته دولت 12 کیلومتر از پروژه مترو به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی در تلاش بوده در گزارش کار خود خدمات دولت را به نفع خودشان مصادره کنند، اظهار داشت: مدیران باید با تدابیر لازم فضا را کنترل کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید خدمات دولت را هیچ نهاد و گروهی به نام خود مصادره کند، افزود: نباید اجازه داد با استفاده تبلیغاتی از یکسری از کمبودها و کاستی‌ها به گونه‌ای بزرگ‌نمایی شود که خدمات شایسته دولت تحت‌الشعاع قرار گیرد.

زرگرپور بیان کرد: باید خدمات شبانه‌روزی دولت به موقع و با صدای بلند اعلام شود و البته کاستی‌ها و کمبودها نیز تشریح شود و راه‌حل آن‌ها نیز توضیح داده شود.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسائل حوزه خود را پیگیری کرده و مشارکت آن‌ها در پیگیری و تسهیل موضوعات مربوطه قابل تقدیر بوده، تصریح کرد: هر نماینده مجلس که در پیشبرد امور حوزه انتخابیه تلاش کند، از آن‌ها تقدیر می‌کنیم، ولی این بدان مفهوم نبوده که خدای نکرده خدمات دولت را به نفع خود مصادره کنند.

بی‌طرفی و قانون‌گرائی محض باید در راس فعالیت‌های ستاد انتخابات استان اصفهان و شهرستان‌ها باشد

استاندار اصفهان با بیان اینکه اجرای سالم انتخابات باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی شود، گفت: اعضای ستاد انتخابات در استان و شهرستان‌های اصفهان باید معتدل و معتقد به سیاست ‌های دولت باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایط یکسان برای حضور همه واجدین شرایط وجود داشته باشد و صلاحیت و یا عدم صلاحیت افراد برای حضور در انتخابات را قانون و نه سلیقه افراد تعیین می‌کند.

زرگرپور با بیان اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری رای مردم حق‌الناس بوده، اظهار داشت: اعضای هیئت‌های اجرائی انتخابات باید به این موضوع اعتقاد قلبی داشته باشند.

وی افزود: بی‌طرفی و قانون‌گرائی محض باید در راس فعالیت‌های ستاد انتخابات و هیئت‌های اجرائی باشد که نتیجه آن برگزاری انتخاباتی با سلامت کامل است.

به گزارش تسنیم، در این جلسه که با حضور معاونان استاندار و تعدادی از مدیران کل استانداری برگزار شد، تعدادی از فرمانداران نقطه نظرات خود را در زمینه اهم مسائل جاری حوزه مسئولیت خود بیان کردند.

در ادامه سند آمایش سرزمین در برش استانی برای فرمانداران تشریح شد و در پایان هر کدام از معاونان استاندار طرح‌ها و برنامه‌ها را به اطلاع فرمانداران رسانده و سوالات آن‌ها را پاسخگو بودند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار