سرپرست هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اسدآباد با بیان اینکه این هیئت ورزشی وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: این هیئت برای فعالیت‌های خود نیاز به حمایت مالی دارد.
کد خبر: ۷۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 05 August 2015

سرپرست هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اسدآباد با بیان اینکه این هیئت ورزشی وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: این هیئت برای فعالیت‌های خود نیاز به حمایت مالی دارد.

به گزارش فارس ؛ هدایت عسگری با اشاره به اینکه ورزش باستانی و پهلوانی یکی از ورزش‌هایی است که ریشه در مذهب و آئین اسلامی دارد، اظهار کرد: در اصل این رشته ورزشی مادر کشتی امروزی است که پیشکسوتان برای این رشته ارزشی خاص قائل هستند.

وی اخلاق محوری، ازخودگذشتگی، متانت و ایثار را از ویژگی‌های ورزشکاران رشته پهلوانی دانست و گفت: جایگاه این رشته از لحاظ خصلت مردانگی و جوانمردی در بالاترین سطح است و شخص باید از لحاظ بدنی و اخلاقی در یک میزان پرورش یابد.

سرپرست هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اسدآباد با بیان اینکه ورزش پهلوانی برگرفته از خصلت مولای متقیان حضرت علی (ع) است، گفت: ورزشکاران باید با کمک به افراد ضعیف و احترام به افراد مسن، حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره اینکه چندماهی است که عهده‌دار این هیئت ورزشی شده است، افزود: در این مدت موفق به تشکیل هیئت رئیسه و چارت مدیریتی شدیم که با ایجاد این چارت برنامه‌ها را اولویت‌بندی و در دستور کار قرار داده‌ایم.

عسگری از اولویت‌های مهم هیئت ورزشی باستانی و پهلوانی را احترام به پیشکسوتان و به وجود آوردن مرام و خصلت پهلوانی در بین ورزشکاران این رشته دانست.

وی از تشکیل تیم‌های نونهالان و نوجوانان، برگزاری مراسمات مختلفی در ولادت حضرت علی (ع) و حضرت مهدی (عج)، برگزاری کلاس‌های توجیهی برای مربیان خبر داد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش اقدام به شناسایی دانش‌آموزان علاقه‌مند در این رشته کرده‌ایم.

سرپرست هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اسدآباد برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مربیان و مرشدان را از دیگر برنامه‌های مهم در این هیئت ورزشی خواند و افزود: قرار است از مربیان و مرشدان خارج از استان و کشوری برای آموزش افراد استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌صد نفر در ورزش زورخانه‌ای در اسدآباد فعال هستند، گفت: البته در فصول مختلف سال این تعداد متغیر است که اکثریت این ورزشکاران پیشکسوت و بزرگسال هستند.

عسگری با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد ورزشکاران رشته زورخانه‌ای جوان هستند، خاطرنشان کرد: بنا داریم با اجرای برنامه‌های مختلف جوانان را به سمت این رشته ورزشی هدایت کنیم.

وی یکی از مراسم‌های بسیار پسندیده ورزشکاران زورخانه‌ای را انجام مراسم گلریزان دانست و گفت: این برنامه در طول سال در راستای کمک به قشر مختلف انجام می‌گیرد.

سرپرست هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اسدآباد در پاسخ به این سئوال که برخی می‌گویند سیاسی‌کاری در رشته هیئت ورزش باستانی وجود دارد، گفت: در مورد سیاسی‌کاری نمی‌توانم نظر قاطعی بدهم چراکه متأسفانه در همه رشته‌های ورزشی ردی از سیاست دیده می‌شود و نمی‌توان آن را رد کرد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل سیاسی‌کاری در ورزش، عدم حمایت اداره ورزش و امور جوانان از هیئت‌های ورزشی است.

عسگری با بیان اینکه هیئت ورزش باستانی از سوی اداره ورزش و جوانان حمایت مالی نمی‌شود، افزود: این هیئت هنوز نتوانسته هزینه آب، برق و گاز ورزشگاه زورخانه‌ای را پرداخت کند.

وی به مدیریت ضعیف اداره ورزش و جوانان در خصوص حمایت از هیئت‌های ورزشی اظهار گله کرد و گفت: این هیئت‌ها چون حامی ندارند، مجبور هستند که به سیاسی‌کاران روی خوش نشان دهند و در صورتی که اداره ورزش و جوانان از این هیئت‌ها حمایت مالی کند، نیازی به حمایت دیگران نیست.

سرپرست هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اسدآباد در ادامه سخنان خود با اظهار گله از بی‌توجهی به رشته باستانی و پهلوانی، گفت: متأسفانه به این رشته آن‌گونه که باید ارزش و بهایی داده نشده است.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان آشنایی چندانی با رشته ورزشی باستانی و پهلوانی ندارند، گفت: این هیئت ورزشی در اسدآباد با قهرمانان کشوری و استانی به عنوان رشته‌ای کم‌فروغ به مردم شناسانده شده و حتی تقدیری از پیشکسوتی صورت نگرفته که این نشان از ضعف ما مسئولان است.

عسگری با تأکید بر شناساندن این رشته ورزشی اصیل و قدیمی به جامعه جوان، از مسئولان خواست با حضور در مراسمات مختلف این هیئت آنان را کمک کنند.

وی بر حمایت‌های مالی و اختصاص اعتبارات برای این رشته ورزشی تأکید کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار