جمعی از خبرنگاران همدان روز چهارشنبه با خانواده سردار شهید حسن ترک شهید شاخص کشور دیدار کردند.
کد خبر: ۷۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 05 August 2015
جمعی از خبرنگاران همدان روز چهارشنبه با خانواده سردار شهید حسن ترک شهید شاخص کشور دیدار کردند.

در این دیدار که به مناسبت هفته خبرنگار انجام گرفت رییس خانه مطبوعات و مسوول فرهنگی و روابط عمومی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان نیز حضور یافتند.

برادر شهید حسن ترک به بیان زندگی نامه این شهید عالیقدر پرداخت و گفت: شهید حسن ترک در سال 1341 در تهران و در یک خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود او در سه سالگی به همراه والدین به همدان عزیمت کرد.

محمد تقی ترک افزود: این شهید در زمان اشتغال به تحصیل از شاگران ممتاز بود بگونه ای که دوران ابتدای، راهنمایی و متوسطه را با نمرات بالا و موفقیت پشت سر گذاشت.

وی اظهار کرد: این شهید گرانقدر در کنار تحصیل در جلسات قرائت قرآن نونهالان جعفریه، مکتب امام زمان (عج) نیز شرکت می کرد و گام گذاشتن در مسیر قران آغازی برای عشق به نماز و شهادت شد.

برادر شهید بیان کرد: با آغاز فصل تحصیل در دوره دوم متوسطه شعله های انقلاب در جانش افروختن گرفت و با گام نهادن در مسیر عشق، ایثار و اخلاص دفاع از جمهوری اسلامی و فقاهت در مقابل اندیشه های منحط منافقان، چپ و لیبرال را سرلوحه خود قرار داد.

ترک افزود: وی پس از گرفتن مدرک دیپلم در سال 60 با عضویت در سپاه، لباس پاسداری بر تن کرده بگونه ای که فصل نوینی از زندگی سراسر مبارزه و جهاد فرا روی این شهید قرار گرفت.

وی بیان کرد: این شهید به علت برخورداری از آگاهی های عمیق و فضیلت های اخلاقی ابتدا در سمت مسوول پذیرش سپاه همدان مشغول به فعالیت شد ولی به خاطر عشق به شهادت با وجود مخالف مسوولان سپاه به میدان مقدم نبرد جبهه حق علیه باطل وارد شد.

وی گفت: شرکت در عملیات فتح المبین اولین آزمایش سرافرازانه وی بود و وی بعد از چشیدن طعم شیرین جهاد در راه خدا، پیوسته در عملیات های مختلف حضور یافت.

برادر این شهید والامقام اضافه کرد: در عملیات مسلم ابن عقیل (ع) با سمت فرماندهی گردان کمیل در سومار شرکت کرد که در این عملیات مجروح شد همچنین در عملیات والفجرمقدماتی و یک ، مسوولیت دستیار محور را عهده دار بود که پس از سه روز مقاومت بر اثر برخورد ترکش خمپاره از ناحیه کتف و فک مجروح شد.

وی بیان کرد: شرکت در عملیات والفجر 2 با سمت معاون مسوول محور، والفجر 4، والفجر 5 در چنگوله، نبرد خونین در فاو و عملیات والفجر 8 با مسوولیت طرح و عملیات تیپ انصارالحسین (ع) ، نتیجه عشق او به آرمان های مقدس انقلاب و نشان از درک عمیق او از ضرورت دفاع از این آرمان ها در برابر تهاجم دشمن اسلام بود.

برادر سردار شهید ترک افزود: سرانجام روح او در این سلوک سرخ روحانی حماسی ، هر بار خاص تر و صاف تر از گذشته شده تا در سحرگاه 12 اسفند سال 64 و بعد از چهار شبانه روز تحمل بی خوابی که خود نشان آشکاری از کمال خودسازی او بود به مرز ملکوت نزدیک شد.

وی اضافه کرد: شهید ترک بر اثر برخورد تیر بر پیشانی و سجده گاهش پرنده جانش پروازی دیگر به سوی بی نهایت آغاز کرد و شربت شهادت را عاشقانه نوشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار