بمناسبت 17 مرداد روزخبرنگار
آیین بزرگداشت روز خبرنگار امروز چهارشنبه با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعات اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان رسانه های آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 05 August 2015

به گزارش خبرنگار ما ، دراین آیین که استاندار و دو تن از نمایندگان مردم تبریز (دکتر پزشکیان و دکتر فرهنگی ) در مجلس و دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز ( امیر حقیان و عابدزاده) وشماری از مدیران فرهنگی استان حضور داشتند از تعدادی از خبرنگاران رسانه خبری به قید قرعه تجلیل شد

براساس این گزارش دراین آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه مطبوعات این استان اعلام کرد: تبریز و اذربایجان شرقی پس از تهران بیشترین روزنامه را دارند.

علی اکبر صفی پور گفت : هم اکنون در آذربایجان شرقی 37 پایگاه خبری مجوز دار 181 نشریه فعال هستند که 13 نشریه به صورت روزنامه منتشر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به آیین اختتامیه جشنواره طنز و کاریکاتور در مطبوعات که همزمان با بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد نقش طنز انتقادی در توسعه جامعه را مورد تاکید قرار داد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان آذربایجان شرقی و عضو هیات داوران نخستین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور مطبوعات کشور هم در این آیین با اشاره به نقش کاریکاتور در رونق روزنامه خوانی و بیدار سازی مردمی در برهه های مختلف تاریخ معاصر ایران اظهار کرد: آذربایجان شرقی سهم ارزنده ای در پویایی هنر کاریکاتور در کشور داشته است.

محمد عزیزی راد با اشاره به اینکه از 974 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره از سراسر کشور ، 914 اثر قابل داوری تشخیص داده شد، گفت: از میان آثار رسیده، اثرات برتر در بخش های فرهنگ، کاریکاتور چهره، آزاد و بخش ویژه شعار سال (دولت و ملت، همدلی و همزبانی ) انتخاب شد.

در این آیین از خانواده مرحوم حمید آرش آزاد ، کریم شفایی و پیشکسوت عکاسی کاظم نوبری همچنین به نیابت از 280 خبرنگار استان از تعدادی از خبرنگاران استان تجلیل شد.

در پایان این آیین که با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد ، نمایشگاهی از آثار برگزیده نخستین جشنواره کارتون و کاریکاتور مطبوعات در محل مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز افتتاح شد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :