رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در تمام حوضه آبریز زاینده رود صدور مجوز رانتی و ویلاسازی ممنوع است و از هرگونه سوء استفاده در این حوضه جلوگیری می شود.
کد خبر: ۷۲۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 13 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، حشمت الله فلاحت پیشه با بیان اینکه در خصوص زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی با وزارت نیرو هنوز به تصمیم جدی نرسیده ایم، اظهار کرد: در نتیجه چند جلسه هماهنگی که برگزار شده است، قرار بر این شد که از هرگونه سوءاستفاده، واگذاری حقابه‌های رانتی و تحمیلی، ویلاسازی و تخلفات پروژه‌های اراضی در حوضه آبریز زاینده‌رود جلوگیری شود.  

وی با تاکید بر اینکه در تمام حوضه آبریز زاینده رود صدور مجوز و اقدامات رانتی همچون ویلاسازی که بعضا در گذشته معمول بوده، ممنوعیت دارد، افزود: در خصوص سایر موارد نیز به گونه ای عمل می شود که حداقل حقوق همه ذی نفعان در نظر گرفته شود، با این حال هنوز در این جلسات به تصمیم خاص و جدی نرسیده ایم.

فلاحت پیشه در پاسخ به این سوال که در خصوص احیای تالاب بین المللی گاوخونی در این جلسات چه تصمیمی گرفته شده است، گفت: در حال حاضر اگر وارد جزئیات در خصوص تالاب بین المللی گاوخونی نشویم بهتر است. اما وزارت نیرو نیز در جلسات است و پیگیری می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار