استاندار اصفهان:
در گردهمایی شهرداران استان اصفهان به مناسبت روز شهردار ضرورت توجه به منابع جدید تامین درآمد اولویتی بود که به آن پرداخته شد.
کد خبر: ۷۲۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ 16 March 2019

به گزارش تابناک، استاندار اصفهان در گردهمایی شهرداران استان اصفهان با بیان اینکه درآمدهای شهرداری ها با دشواری انجام می شود، بیان کرد : اما در عین این سختی خدمت به هم نوعان یکی از الطاف خداوند است و باید در جلسات مشکلی مردم برطرف شود. 
عباس رضایی با تاکید بر اینکه باید شهرداران با مصوبه ها، آیین نامه ها و بخش نامه ها آشنا باشند تا بتوانند برای حل مشکلات مردم از آیین نامه های مختلف استفاده کرده و اقدامات درون سیستم حل و فصل شوند اضافه کرد: در سال آینده می توان با خلاقیت و ابتکار کاری کرد تا چالش ها و مشکلات تبدیل به فرصت شوند از این رو از پتانسیل ها و ظرفیت های مناسب شهرها بهره گرفت.
وی با بیان اینکه باید شهرداری ها درآمدزا باشند و با خلاقیت و کارآفرینی اقدامات را پیش ببرند، افزود: همچنین باید هزینه ها با تدبیر و مدیریت صحیح توسط شهرداری ها کاسته شوند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه باید در راستای درآمدزایی شهرداری ها تلاش شود، بیان کرد: هماهنگی بین بخشی از وظایف شهرداری ها است و باید شهرداری ها در راستای پیشگیری از مشکلات پیش رو اقدام کنند.


ایجاد منابع درآمدی جدید برای شهرداری ها

حجت الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در ادامه این برنامه با بیان اینکه در بخش ساخت و ساز دوران سختی را می گذرانیم، افزود: باید در سال 98 در راستای کسب کدهای درآمدی و مصوبه های شورای برنامه ریزی حرکت کنیم.
غلامی با اشاره به اینکه نزدیک به 70 درصد درآمد شهرداری ها از محل عوارض ساختمان در بخش های مختلف تامین می شود، تصریح کرد: شهرداری های استان با درآمد ویژه و اعتباری نزدیک به 50 هزار میلیارد ریال توانایی ایجاد تحولاتی در بخش های عمرانی، خدماتی، رفاهی، تفریحی ساختاری و سازمانی را دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با توجه به متوسط میانگین درآمد شهرداری ها که استان اخذ شده حدود 70 درصد بودجه پیش بینی شده را کسب کردیم. 
وی ادامه داد: طولانی شدن طرح ها به صلاح شهرداری ها نیست و باید راهکارهای مطلوبی مطرح شود تا طرح های گردشگری جاذبه های خاصی را در تمامی شهرها به وجود آورند.
غلامی اضافه کرد: بخشی از درآمدها که توسط ساخت و ساز تامین نمی شود را باید به سمت طرح های گردشگری سوق دهیم.
وی با بیان اینکه در مجموع در سال جاری 800 مصوبه در سال جاری در استان داشتیم، اظهارداشت: این مصوبات با تشکیل10 جلسه در شورای برنامه ریزی و 12 جلسه کارگروه امور زیربنایی شکل گرفته است.
معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: اولویت ما پرداخت حقوق و پاداش شب عید نیروها و پیمانکاران طرح های عمرانی است.
وی اضافه کرد: شرایط مالی دشواری را پشت سر می گذاریم اما پیمانکاران بخشی از مجموعه پرسنلی شهرداری ها هستند که باید در حد توان و نیاز مسائل جاری پیمانکاران و مجموعه تحت نظر آن ها حل شود.
غلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به سفرهای نوروزی و اخذ کمیسیون ایمنی سفرها خاطر نشان کرد: در بخش ایمنی سفرها وضعیت مطلوبی نداریم به گونه ای که در تصادفات برون شهری اصفهان رتبه سوم را بعد از فارس و تهران دارد، همچنین در راستای تصادفات درون شهری این استان رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و ایجاد ایستگاه های امنیت مشکلات سفرها به شهر اصفهان کم شود.
وی با اشاره به بازگشایی زاینده رود و جریان آب در نوروز 98 بیان کرد: پیش بینی می شود در نوروز سال جاری بین 20 تا 25 درصد افزایش سفر به استان را داشته و حدود سه میلیون نفر به استان اصفهان سفر کنند.
معاون استاندار اصفهان ادامه داد : اسکان مسافران نوروزی مهم ترین بخش سفرهای نوروزی است به گونه ای با مانور مدیریت بحران برای اسکان مسافران نوروزی روبه رو هستیم و باید 400 هزار نفر را اسکان دهیم.
وی با اشاره به ساختار سازمانی و رعایت دستور العمل و بخش نامه ها اظهارداشت: باید سلامت کاری اولویت کاری شهرداری ها باشد و علاوه بر ایجاد شایسته سالاری 107 شهرداری با سلامت کاری رکورد خوبی را در سطح استان رقم بزنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار