مدیر دفتر تجاري‌سازي جهاددانشگاهي استان تشريح كرد؛
مدیر دفتر تجاري سازي فنآوري و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهي استان يزد فعاليت‌هاي اين دفتر در رابطه با وظايف محوله تشريح كرد.
کد خبر: ۷۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 06 August 2015
به گزارش تابناک یزد،"مجید زارع" اظهار كرد: با عنايت به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر مشاركت جهاددانشگاهي در ايجاد زمينه‌هاي مناسب براي اشتغال بيشتر دانش‌آموختگان، دفتر تجاري سازي فنآوري و اشتغال دانش آموختگان ايجاد شده است.

وي هدف از تأسيس اين دفتر را افزايش مشاركت در مديريت، برنامه‌ريزي و اجراي طرح‌هاي اشتغال خصوصاً در زمينه اشتغال فارغ التحصيلان ذكر كرد و افزود: اين دفتر با رصد و تحليل وضعيت اشتغال دانش‌آموختگان و فعاليت‌هاي حوزه تجاري‌سازي استان، براي انجام وظايف و مأموريت‌ها بر پايه‌ي اساس‌نامه، اهداف و سياست‌هاي سازمان تجاري‌سازي فنآوري و اشتغال دانش آموختگان با استفاده از منابع انساني متخصص در زمينه اشتغال فعاليت مي‌كند.

به گفته زارع، از ديگر وظايف دفتر پيگيري و اجراي مأموريت‌هاي سازمان و  اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي ابلاغ شده از سوي سازمان مي‌باشد.

وي در ادامه اعلام كرد: اين دفتر در راستاي برنامه‌هاي توسعه‌اي سازمان خصوصاً اهداف و برنامه‌هاي توسعه سه ساله حوزه‌ي پژوهشي اقدام به ايجاد مركز رشد فنآوري عمومي و كشاورزي كرده است كه حمایت از ایجاد، رشد و توسعه شرکت‌های فناورانه با اولویت فناوری‌های مرتبط به حوزه کشاورزی و گیاهان دارویی و نيز تبدیل شدن استان یزد به قطب تولید نشاء و نهاده‌های گیاهان دارویی در مرکز کشور از ماموريت‌هاي اين مركز رشد است.

زارع خاطرنشان كرد: مركز رشد کشاورزی جهاد دانشگاهی استان یزد به منظور ايجاد و توسعه‌ي حرفه‌هاي جديد توسط كارآفرينان در قالب واحد‌هاي نوپاي فعال در زمينه‌هاي مختلف علوم کشاورزی منتهي به فناوري كه با اهداف اقتصادي متكي بر دانش شكل گرفته‌اند، فعاليت مي‌كند و از طريق پيگيري اهداف خود، به رسالت بنيادي دست مي‌يابد.

وي يك ديگر از دستاوردهاي اين دفتر را شركت گياهان دارويي سازمان جهاددانشگاهي استان ذكر كرد كه به منظور ایجاد شبکه‌ي عرضه، توزیع و مشاوره گیاهان دارویي از چرخه کاشت تا توزیع گیاهان دارویی تاسيس شده است.

وي گفت: اين شركت از اين طريق با مديريت سرمايه‌ي سازمان، اعضا و ساير سهامداران و با به كارگيري پتانسيل منطقه علاوه بر ایجاد بزرگ‌ترین شبکه مشاوره (تولید و مصرف) و توزیع گیاهان دارویی، ابتدا در سطح استان و سپس در سطح کشور، در جهت حفظ و ايجاد ارزش افزوده براي سهامداران اقدام مي‌كند.

بنا بر ارائه برنامه توسعه سوم جهاد دانشگاهی، ورود به مبحث گیاهان دارویی و محصولات کم آبخواه از جمله فعالیت های اولویت‌دار این سازمان می باشد. سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد در طول دو سال گذشته در زمینه کاشت، آموزش ، تولید گیاهان دارویی و عرضه گیاهان دارویی به فعالیت می پردازد.  نتایج این فعالیت ها به صورت تاسیس اين شرکت جهت ادامه فعالیت های حوزه گیاهان دارویی انجام خواهد پذیرفت.

مدیر دفتر تجاري‌سازي فنآوري و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهي استان از ديگر فعاليت‌هاي اين دفتر را ارائه پيشنهاد شركت سرمايه‌گذاري سازمان جهاد دانشگاهي استان يزد عنوان كرد و كه به منظور تامين سرمايه و مديريت سهام شركت‌هاي ايجاد شده تاسيس مي‌‌شود تا علاوه بر تسهيل سرمايه‌گذاري در موضاعات سودآور در جهت به كار گيري و تجميع سرمايه‌هاي خرد اعضا و ايجاد ارزش افزوده براي آن اقدام كند.

وي ماموريت اصلي اين شركت را مديريت سرمايه شركت‌هاي تابعه و رفع دغدغه نيروي انساني با ارزش جهادانشگاهي در زمينه كسب منافع و ارزش افزوده‌هاي موجود در فضاي كسب و كار به نفع سرمايه‌ها و اندوخته‌هاي ايشان بوده است تا بدين ترتيب ضمن ايجاد يك سازمان كارآفرين و پويا، منافع كوتاه مدت و بلندمدت سهامداران تامين شود.

زارع در پايان نيز با اشاره به برنامه‌هاي آتي دفتر تجاري سازي و اشتغال دانش‌آموختگان از جمله ايجاد مركز رشد عمومي و هنر جهاددانشگاهي استان در اردكان، شركت صنايع دستي و گردشگري سازمان در ميبد و تدوين و اجراي دوره‌هاي آموزشي تخصصي ـ تركيبي كارآفريني با توجه به مزيت نسبي استان و به منظور احياي مجدد آموزش‌هاي كارآفريني با رويكرد جديد، در آينده نزديك عنوان كرد: اين فعاليت‌ها پس از اخذ مجوز‌هاي مربوطه در استان اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار