معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش های گسترده تقریبا در حال عبور از جو استان است، گفت: این سامانه بارشی حدود ۵۲ میلیمتر برای سطح استان کرمانشاه بارندگی به همراه داشته است.
کد خبر: ۷۳۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 01 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی‌محمد زورآوند ، با بیان اینکه شدت بارش های این سامانه بارشی در حال عبور از جو استان است، افزود: بارش های شدید هم اکنون در حال عبور از نیمه شرقی استان است، اما احتمال بارندگی تا بعد از ظهر امروز نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: اگرچه هسته اصلی و سیلابی به احتمال زیاد عبور کرده، اما تا بعداز ظهر امروز احتمال رگبارهای شدید و تگرگ به صورت پراکنده در نقاط مختلف استان وجود دارد.

زورآوند خاطرنشان کرد: برای فردا که روز طبیعت (۱۳فروردین) است هم احتمال رگبارهای پراکنده و تگرگ در نقاط مختلف استان داریم.

وی میانگین بارش های سامانه اخیر برای استان را تا ساعت ۱۰:۳۰ امروز (۱۲ فروردین) حدود ۵۲ میلیمتر اعلام کرد و ادامه داد: بارش های سال زراعی جاری استان کرمانشاه تاکنون به ۷۰۱ میلی‌متر رسیده که نسبت به سال قبل ۱۲۴ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۸۸ درصد رشد داشته است.

به گفته این مسئول، بیشترین بارش این سامانه نیز برای کنگاور و به میزان ۱۱۶ میلیمتر بوده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه این سامانه برای شهر کرمانشاه نیز ۶۷.۸ میلی متر بارندگی به دنبال داشته است، تاکید کرد: بارش‌های سال جاری کرمانشاه به ۶۱۸ میلیمتر رسیده که نسبت به سال قبل ۲۱۴ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۸۱ درصد رشد داشته است.

وی شهر پاوه را پرباران ترین شهر استان در سال زراعی با ۱۲۹۱ میلی‌متر بارندگی اعلام کرد و ادامه داد: شهر پاوه در سامانه بارشی بارشی اخیر ۴۲ میلیمتر بارندگی داشته است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار