مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه با اشاره به شدت بارش ها در شب گذشته، گفت: خوشبختانه تا این لحظه گزارشی از آسیب روستاهای استان نداشته‌ایم.
کد خبر: ۷۳۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 01 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،امیر خسروانی ، با اشاره به بارندگی شدید در شبانه روز گذشته گفت: با ورود سامانه بارشی قوی به جو استان اوج بارش ها را شب گذشته شاهد بودیم.

وی افزود: خوشبختانه توپوگرافی منطقه به شکلی است که آب بیش از چند ساعت در آن تجمع نمی یابد و بارش ها هم با توجه به وقفه چندساعته ای که داشت موجب شد شاهد سیلات و آبگرفتی شدید در سطح روستاهای استان نباشیم.

وی با بیان اینکه حدود 600 روستای در معرض خطر سیل در سطح استان شناسایی شدند، گفت: از چند روز پیش تمام اخطارهای لازم به ساکنان این روستاها داده شده و تمام اقدامات محافظتی از جمله احداث سیل بند، حفر جوی و کانال و قرار دادن کیسه های شنی در مسیر روان آب ها انجام شده است.

خسروانی تصریح کرد: با این اقدامات و با همکاری مردم خوشخبتانه گزارشی از خسارت سیل در روستاهای استان گزارش نشده است و تنها برخی منازل دچار آسیب جزیی شده و دو واحد مسکونی روستایی در شهرستان کنگاور به علت فرسودگی تخریب شدند که خوشخبتانه آسیب جانی نداشته است.

وی با بیان اینکه راه روستایی مسدود در سطح استان گزارش نشده گفت: تنها 14 روستا در ثلاث باباجانی که درسیل قبل پل ارتباطی آنها دچار آسیب شده بود همچنان با مشکل تردد مواجه هستند.

خسروانی خاطرنشان کرد: وضعیت رودخانه ای که در مسیر این 14 روستا قرار دارد به گونه ای است که فعلا امکان ساخت پل جدید وجود دارد و در همین راستا نیرو های نظامی به روش های مختلف آب و موادغذایی را به این 14 روستا منتقل می کنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اوج بارش های سامانه را پشت سرگذاشته ایم گفت: خوشخبتانه از این بحران تا این لحظه به سلامت عبور کرده ایم و مشکلی خاصی درروستاهای استان گزارش نشده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار