رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس گفت: ارزیابی محدود و غیرکارشناسی که مبنای انتساب سکولاریسم به شیراز شده، قابل استناد نیست.
کد خبر: ۷۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹ 07 August 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام امین رصاف عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به نظر می‌رسد در آماری که با عنوان سکولار بودن شهر شیراز بیان‌شده هم کار دقیق و کارشناسی صورت نگرفته و هم با مصالح کشور و این استان سازگاری ندارد و ازاین‌رو ما به‌شدت از این آمار گلایه‌مند هستیم و به بیان چنین تحلیل‌هایی اعتراض داریم.

وی افزود: ما در شهری هستیم که بزرگ‌ترین اعتکاف جوانان در آن صورت می‌گیرد و اکثر مساجد ما مملو از جمعیت و ارادت مردم به ائمه معصومین (ع) در مراسم مختلف زبانزد است.

رصاف ادامه داد: در استانی زندگی می‌کنیم که مردم ارادت خاصی به امامزادگان واجب‌التکریم دارند و در شرایطی مسائل را ارزیابی می‌کنیم که مردم در کارهای خیرخواهانه و عام‌المنفعه که همه با استعانت از اعتقاد و دیانت مردم انجام می‌شود پیشگام هستند و خیران سلامت، مدرسه‌ساز و شهرساز و ... این استان در کشور پیشرو محسوب می‌شوند و حتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آنان را قابل الگو شدن عنوان کرده‌اند.

وی سپس بیان کرد: کسانی که چنین آماری را با یک رصد ضعیف و یک کار غیرکارشناسی و ارزیابی محدود ارائه می‌دهند کار نادرستی انجام می‌دهند که خلاف مصالح بوده و قابل استناد نیز نیست.

به گزارش فارس، در شرایطی که تحقیقات معتبر، فارس را در شمار استان‌های اول تا سوم در پاره‌ای شاخص‌های مرتبط با مشارکت‌های دینی مردم دانسته، بنابر تحقیق دیگری که در تعارض با نتایج آن پژوهش معتبر است و توسط یکی از دانشگاه‌های کشور منتشر شده، استان فارس و چند استان دیگر در فهرست گرایش به سکولاریسم دارای رتبه بالا دانسته شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سایه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
با سلام
من یک خانم مذهبی اصالتا اهل استان اصفهان هستم، که بیش از 15 سال است در استان فارس و خاصه شهر شیراز زندگی می کنم. از نظر من که تجربه زندگی در هر دو استان را داشته ام، مردم شیراز عمدتا فطرتی پاک و بی غل وغش دارند و بالعکس مردم اصفهان عمدتا غیر از این هستند. من در شیراز خودم را به خدا نزدیک تر احساس می کنم تا اصفهان. حال باید تعریف محققین این طرح، از دین چه بوده است؟؟!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار