بارش شدید باران در شمال استان خراسان شمالی؛عصر پنجشنبه منجر به جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خساراتی در شهرستان مرزی راز و جرگلان شد.
کد خبر: ۷۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵ 07 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،سرپرست فرمانداری راز و جرگلان اظهار کرد:بارندگی که با بارش تگرگ همراه بود به بخش های زراعی،راه های روستایی و تاسیسات و شبکه های آب و فاضلاب روستایی منطقه خساراتی وارد آورده است.
احمد ریواده افزود:عمده خسارات بارندگی و سیلاب در روستاهای اشرف الاسلام،یکه صعود و حسن آباد گزارش شده و همچنین موجب آبگرفتگی برخی از منازل روستاییان منطقه شده است.
وی همچنین به آبگرفتگی معابر شهر راز،مرکز این شهرستان اشاره کرد و گفت:بارندگی و جریان سیلاب محور ارتباطی یکه صعود - کلاته بهار به سوی مرز ترکمنستان را تخریب کرده و خساراتی به بار آورده است.
سرپرست فرمانداری رازو جرگلان با بیان اینکه به دلیل اعلام بموقع هشدار هواشناسی و مدیریت بحران استان و اطلاع رسانی به مردم از بسیاری از خرابی های سیل جلوگیری شد،افزود:بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی احتمال بارندگی و بروز سیلاب در روزهای جمعه و شنبه آینده بیشتر خواهد بود.
ریواده از مردم این منطقه درخواست کرد که به هشدارهای ستاد بحران توجه کرده و برای به حداقل رساندن خسارات احتمالی از بردن دام و احشام خود به مسیل های پرخطر خودداری ورزند.
شهرستان مرزی 70 هزار نفری راز و جرگلان در 150 کیلومتری شمال بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.
سیل پنجشنبه گذشته در استان خراسان شمالی جان سه نفر را گرفت و بیش از 215 میلیارد ریال خسارت در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و شیروان برجای گذاشت.
استان 900 هزار نفری خراسان شمالی از نظر سیل خیزی در بین استانهای کشور رده دوم را دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار