مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه:
مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت: ضدانقلاب به‌شدت بر روی وضعیت فعلی سد کرخه و استان خوزستان در حال کار هستند و اخبار کذبی در فضای مجازی در خصوص وضعیت سد کرخه و خروجی آن منتشر می‌کنند که همه این اخبار کذب است و سد در پایداری کامل به سر می‌برد.
کد خبر: ۷۳۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 08 April 2019

محمدرضا یزدانی مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اظهار کرد: ورودی سد کرخه به‌طور متوسط ۲ هزار مترمکعب در ثانیه و خروجی آن ۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه است و به دلیل پیش‌بینی بارش باران و احتمال وقوع سیلاب در پایان فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه رهاسازی آب از سد کرخه به‌منظور جلوگیری از یک اتفاق بزرگ است.

وی افزود: مردم خوزستان در پایین‌دست سد کرخه همکاری لازم را انجام دهند و نقاطی که مدیریت بحران استان مشخص کرد هر چه سریع‌تر تخلیه کنند تا شاهد خسارت جانی در استان نباشیم.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه با تأکید بر پایداری سد عنوان کرد: ضدانقلاب به‌شدت بر روی وضعیت فعلی سد کرخه و استان خوزستان در حال کار هستند و اخبار کذبی در فضای مجازی در خصوص وضعیت سد کرخه و خروجی آن منتشر می‌کنند که همه این اخبار کذب است و سد کرخه در پایداری کامل به سر می‌برد.

وی گفت: میزان خروجی سد کرخه بر اساس مجوز شورای تأمین استان مشخص می‌شود شورای تأمین با توجه به وضعیت آب و هوایی و میزان ورودی سد کرخه میزان خروجی را مشخص می‌کند.

یزدانی گفت: سد کرخه ۳ سیلاب بزرگ را در سال آبی ۹۸-۹۷ مهار کرد که یک سیلاب در بهمن‌ماه با پیک ورودی ۶ هزار و ۸۰۰ مترمکعب در ثانیه و آورد آب یک میلیارد مترمکعب در ۱۰ روز بود و سیلاب دیگر در تاریخ ۱۲ فروردین با پیک ساعتی ۸ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه بود که یک اتفاق نادر در تاریخ رودخانه کرخه بود.

 

منبع: فارس

برچسب ها: سد کرخه ، سیل خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار