فرماندار مشگین شهر گفت: سد «اونار» به عنوان اولین سد لاستیکی استان اردبیل و منطقه شمال غرب کشور در شهرستان مشگین شهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 08 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم امامی صبح شنبه در بازدید از پروژه های آبرسانی مشگین شهر تصریح کرد: سد لاستیکی قابلیت جایگزینی برخی سد های کوتاه را داشته و به صورت سریع قابلیت اجرا و بهره برداری و حتی تغییر شکل به ویژه در مناطقی که با کمبود آب مواجه اند را دارد.

وی با بیان اینکه به منظور ساماندهی منابع آبی سال گذشته نیازسنجی هایی صورت گرفته است، بیان داشت: مهمترین اقدام این شهرستان که در منطقه بی نظیر بود آمایش آب شرب شهرستان است تا آب شرب را از ذهنیت پروژه محوری خارج سازد.

به گفته فرماندار مشگین شهر با آمایشی که انجام شده تامین آب شرب در قالب سه مجتمع آبرسانی تعریف شده و به ویژه به تامین آب شرب روستاها تاکید ویژه شده است.

امامی ادامه داد: در قالب پروژه های در دست اجرا مشکل آب شرب ۶۰ روستا رفع شده است بطوریکه در برخی روستاها با تعمیر و تجهیز و اصلاح وضع موجود و در برخی با احداث منبع جدید مشکلات را حل کردیم.

رئیس شورای اداری شهرستان مشگین شهر ابراز امیدواری کرد در پی جذب ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی تا دو سال آینده آب تمامی روستاها تامین شود.

وی سه پکیج آبرسانی را شامل مجتمع آبرسانی شهید سلیم زاده، مجتمع قره بیگ لو و بنی هاشم برشمرد و تصریح کرد: در عین حال در نظر داریم نسبت به ارتقا تصفیه خانه مرکز شهرستان از ۲۷۰ لیتر در ثانیه به ۶۷۵ لیتر در ثانیه و ارتقا تصفیه خانه لاهرود را دنبال کنیم.

فرماندار مشگین شهر متذکر شد: در بخش منابع آب شهرستان با تخصیص اعتبار از ردیف صندوق توسعه ملی سد احمد بیگلو فعال است و این سد جزو محدود سدهایی است که خود سد و شبکه تواما در حال انجام است.

امامی با اذعان به اینکه پایاب این سد سه هزار و ۵۰۰ هکتار است، اضافه کرد: علاوه بر این با بهره برداری از این سد آب شرب مورد نیاز شهرستان هم تامین می شود.

رئیس شورای اداری شهرستان مشگین شهر در خصوص تکمیل پایاب سد سبلان یادآور شد: ما به دنبال جذب اعتبار ویژه از فاینانس چین هستیم.

به گفته فرماندار مشگین شهر در این شهرستان سدهای احداثی با عمر بیش از ۳۰ سال داریم که بلا استفاده باقی مانده و در تلاشیم نسبت به بهره برداری مجدد آن ها اقدام کنیم.

وی در تشریح وضعیت سدهای در دست احداث عنوان کرد: سد اینچه نو در مرحله ثبت رفتار سنجی است و ردیف سد خورشید آباد در حال اقدام است؛ در عین حال مطالعات سد اهل ایمان رو به اتمام است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار