امام جمعه کازرون تاکید کرد: توسعه شهرسازی باید بر اساس الگوهای اسلامی و ایرانی باشد.
کد خبر: ۷۳۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 26 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با برشرمردن فضیلت‌های دهه آخر شعبان اظهار داشت: از جمله مناسبت‌های دهه آخر ماه شعبان، دهه غبارروبی و تکریم مساجد است.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه مساجد مرکز کادرسازی و انسان پروری برای تشکیل تمدن نوین اسلامی است گفت: مسجد مرکز همه خیرات است، همان‌طور که در دوران صدر اسلام و انقلاب اسلامی بوده است.

وی خواستار کمک هیئت امنا، پایگاه‌های بسیج و ائمه جماعات برای آماده سازی و استقبال از ماه رمضان شد و افزود: با برنامه‌ریزی به استقبال ماه رمضان بروید و جلسات شبانه و ادعیه ماه رمضان را در مساجد برپا کنید.

خرسند به سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: شوراهای شهر باید نشان دهند که ظرفیت‌شان بیشتر از دخیل بودن در اقدامات و تصمیمات شهرداری است.

امام جمعه کازرون تاکید کرد: توسعه شهرسازی باید بر اساس الگوهای اسلامی و ایرانی باشد.

وی با بیان اینکه کازرون معماری سنتی خاص خود را دارد گفت: اکنون در کازرون معماری غربی حاکم شده و بسیاری از الگوهای اسلامی و ایرانی فراموش شده است.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه از پیشرفت‌های دیگر شهرها باید درس گرفت و استفاده کرد گفت: کسب درآمد اندکی که در حال حاضر در اختیار است، کافی نیست.

وی ادامه داد: شورا و شهردار خدوم هستند اما توقع داریم که راه‌های بیشتری برای بهره‌گیری از تجربیات خوب کارشناسان به‌وجود آمده و درآمدزایی شود.

خطیب جمعه کازرون به هفته کار و کارگر اشاره کرد و گفت: با توجه به نامگذاری امسال، که اقتصاد مقاومتی، شاه بیتش حمایت از تولید ایرانی و کمک به کار و کارگر داخلی است می‌طلبد کار جهادی و بی‌وقفه انجام شود.

خرسند خواستار توجه به حقوق مصرف کننده و کیفیت کالای ایرانی شد و اظهار داشت: کالا‌ها نباید انحصاری باشد، چنانچه در زمینه خودرو این چنین است.

امام جمعه کازرون خواستار پیگیری برای حل مشکل کارخانه کاشی سرامیک کازرون شد و اظهارداشت: تلاش کنید این مرکز تولیدی راه افتاده تا ۳۰۰ کارگر و خانواده بیکار نشوند.

وی با بیان اینکه غرب چه بخواهد چه نخواهد، نیاز به سپاه دارد تاکید کرد: امنیت بدون سپاه در این منطقه محقق نمی‌شود و آمریکا برای عبور از تنگه هرمز باید از ایران اجازه بگیرد.

خرسند به اعدام گروهی در عربستان اشاره کرد و با گلایه از دوگانگی غرب در برابر حقوق بشر تصریح کرد: دلارهای نفتی اجازه نمی‌دهد غربی‌ها به اصول دموکراتیک خود هم پایبند باشند.

خطیب جمعه کازرون خواستار ادامه کمک به سیل‌زدگان شد و اظهار داشت: در این زمینه مردم و خیرین و متمکنین از محبت خود دریغ نورزند تا مشکلات سیل زدگان کمتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار