استاندار اصفهان تاکید کرد:
استاندار اصفهان اظهارداشت: کارگر ستون فقرات شکل گیری اقتصاد یک کشور است و دولت و کارفرما موظف به رعایت حقوق کارگران هستند.
کد خبر: ۷۳۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 29 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در همایش تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان، ضمن تبریک هفته کار و کارگر، اظهارداشت: این هفته فرصتی فراهم شده است تا به خواسته‌های به حق جامعه کارگری توجه شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است و در زندگی اجتماعی ناگزیر از همکاری، همدلی و تلاش هستیم، تصریح کرد: کار و تلاش رمز تعالی یک جامعه است و اگر کار و تلاش در جامعه‌ای نباشد، آن جامعه به انحراف کشیده خواهد شد.
وی با اشاره به وجود دو دیدگاه در موضوع کار و تلاش، اظهارداشت: در اسلام و معصومین و بزرگان دینی بسیار به کار و تلاش و اهمیت جایگاه کارگر سفارش شده و دیدگاه دوم نگاه فردی به این موضوع است. 
عباس رضایی با مقایسه دو دیدگاه غرب و اسلام نسبت به کارگران، ادامه داد: دیدگاهی که جامعه و تفکر غرب نسبت به کارگران دارد، بهره وری یک طرفه است و این درحالیست که در اسلام خلاف این موضوع است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در قانون جامعه اسلامی کارگر، کارفرما و دولت سه رکن‌ مهم برای جوامع کارگری بشمار می روند، افزود: همه این‌ها باید با تعامل مسائل را حل کنند و اگر هرکدام از این ارکان دچار مشکل شود، نارضایتی هایی به وجود خواهد آمد و جامعه به تعالی و شکوفایی نخواهد رسید.
رضایی کارگر را ستون فقرات شکل گیری اقتصاد یک کشور دانست و افزود: اگر در ساختاری، ستون فقرات وجود نداشته باشد اقتصادی نخواهد بود و دولت و کارفرما موظف به رعایت حقوق کارگران هستند.
عباس رضایی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم‌ها باید به کارگر به عنوان رونق دهنده تولید نگاه شود، تصریح کرد: تنها با شعار رونق تولید ایجاد نمی شود و در هفته‌های گذشته با حضور در شهرک‌های صنعتی استان، نگاه ویژه به جامعه کارگری و فعالان اقتصادی استان نشان داده شد زیرا باید به مشکلات این قشر رسیدگی کرد تا برطرف شود.
استاندار اصفهان به سخنان امام خمینی (ره) که «حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است» اشاره کرد و افزود: این جمله که حیات ملت را وابسته به کارگر می داند خود بیانگر اهمیت این قشر از جامعه است.
رضایی در پایان اظهارداشت: تلاش کارگران را در این هفته قدر می نهیم زیرا تلاش برای کسب روزی خود جهاد در راه خدا است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار