حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت با بیان اینکه به اسم خصوصی سازی ،خیانت بزرگی به قشرکارگر وتولید ملی شد،بیان کرد:متاسفانه افرادی داخل کشور با شناخت از روابط وداشتن ضابطه هایی اقدام به تصاحب کارخانجات نموده وبا بی لیاقتی تمام ،آسیب های فراوانی به قشرکارگر وتولید ملی زده وزمینه ورشکستگی کارخانجات وصنایع مهمی را رقم زدند.
کد خبر: ۷۴۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 04 May 2019

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا: حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خودضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی ،تلاوت قرآن کریم وطلب استغفار وتوبه از درگاه خداوند متعال ادای دین و امانت و رفع کدورت از دل را از توصیه های امام رضا (علیه السلام) به مومنان قبل از ورود به ماه میهمانی خداوند،ماه رمضان عنوان کرد.
آقائی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ،بیان داشت :اگر بخواهیم در یک جمله از ماه رمضان تعریف کنیم ،باید گفت که ماه رمضان ،ماه فرصت های فراوانی است که در برابر ما قرار دارد وچنانچه از فرصت های آن بتوانیم درست استفاده کنیم یک ذخیره بسیار ارزشمندی در اختیار ما خواهد بود.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن تبریک هفته بزرگداشت معلم واشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جمع کثیری از فرهنگیان ،بیان داشت :آموزش وپرورش ومعلمان نقش بسیار ارزشمندی در تربیت فرزندان این انقلاب وساختن نیروهای توانمند برای بر عهده گرفتن بار انقلاب به دوش دارد
آقائی افزود: در آینده کسانی می توانند گام دوم انقلاب را در۴۰ساله دوم به نیکی بردارند که امروزه به نحو احسن در دامن پاک معلمان ومدارس پرورش پیدا نمایند.
وی ضمن اشاره به سند ۲۰۳۰که توسط دنیای استکبار برای تحمیل اراده خود بر ملت ها تنظیم شده است ،بیان کرد:اگر چه بخشی از این سند متوجه آموزش وپرورش می باشد اما جهت گیری های آن ملت های دیگر را به سمت برخی اصول مادی غربی وپیاده نمودن آن و تربیت پیاده نظام دشمن سوق می دهد .
آقائی تصریح کرد :در سند ۲۰۳۰هیچ صحبتی از دین وپرورش اعتقادی نیروی انسانی وتربیت افراد صالح به میان نیامده است در حالی که بالاترین سند بالادستی مورد نیاز آموزش وپرورش تحت عنوان سند تحول بنیادین در اختیار ایران اسلامی می باشد که هنوزجایگاه راسخ این سند در بین بخشی از مومنان با کار کارشناسی وگسترده وعمیق مورد توجه قرار نگرفته ولذا وظیفه نهاد آموزش وپرورش در اجرای صحیح این سند تحول سنگین وبا اهمیت می باشد.
وی با بیان اینکه خداوند کسانی را که بخواهند روحیه انقلابی را در بین مردم تضعیف کنند،مورد غضب خود قرار خواهد داد،افزود:انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده بی نظیرکه به بهای خون چند صدهزار شهید به دست آمده است به عنوان یک امانت الهی در دست ما می باشدولذا هرکسی که بخواهد کوچکترین قدمی در جهت تضعیف آن برداشته ،مورد غضب خداوند متعال ومردم قرار خواهد گرفت.
آقائی با اشاره به وضعیت عزت نفس فرهنگیان در سطح جامعه ،عرضه داشت :امروزه پیکره نسل فرهنگیان از نیروهای نجیب ومومن وانقلابی می باشد که با وجود مشکلات فراوان با تمام قوا به مسیر تعلیم وتربیت فرزندان صالح وشایسته وانقلابی ادامه می دهند ،لذا از مسئولان ذیربط تقاضا داریم که در جهت حل مشکلات معیشتی ومادی آنان تلاش مستمر داشته باشند.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن اشاره به هفته بزرگداشت کار وکارگر وتبریک این هفته به قشر زحمت کش کارگران،بیان داشت :موضوع خصوصی سازی در برخی صنایع تولیدی وصنعتی فرصت مغتنمی برای سپردن امور دولت به مردم بود که به جهت ضعف در واگذاری ها ،آسیب های فراوانی به تولید ومردم وارد گردید.
وی با بیان اینکه به اسم خصوصی سازی ،خیانت بزرگی به قشرکارگر وتولید ملی شد،بیان کرد:متاسفانه افرادی داخل کشور با شناخت از روابط وداشتن ضابطه هایی اقدام به تصاحب کارخانجات نموده وبا بی لیاقتی تمام ،آسیب های فراوانی به قشرکارگر وتولید ملی زده وزمینه ورشکستگی کارخانجات وصنایع مهمی را رقم زدند.
آقائی در ادامه کارخانه آزمایش مرودشت را نمونه یکی از همین کارخانجات ورشکسته به اسم خصوصی سازی یاد کردوافزود:متاسفانه در شهرستان مرودشت به دلیل عدم مدیریت مناسب در بخش خصوصی آسیب فراوانی به کارخانه آزمایش وارد گردید وزمینه بیکاری تعداد زیادی از کارگران رقم خوردبنابراین از مسئولان ذیربط تقاضا داریم که در سال مزین به رونق تولیدبا هوشیاری کامل وجدیت نسبت به جبران نواقض گذشته وراه اندازی مجدد آن اقدام شایسته ای بکار گیرند.
وی در ادامه به نمایشگاه موزه عبرت ایران (که در آن حاکی از جنایات رژیم منحوس پهلوی وساواک در حق جوانان انقلاب بوده است )و با همکاری اداره اطلاعات شهرستان مرودشت وسپاه وبسیج وشهرداری ودانشگاه آزاد ومیراث فرهنگی در محل مسجد امام حسین (ع)،دانشگاه آزاد مرودشت منعقد می باشد ،اشاره نمود واز مردم تقاضا داشت که این موزه بازدید به عمل آو
رند.
آقائی در پایان خطبه های نماز مراتب تقدیر وتشکر خود وخانواده را از مردم شهید پرور شهرستان مرودشت وتمامی نهاد ها واداره جات وارگان های دولتی وخصوصی واعضای شورای تامین واداری شهرستان که در مراسم ترحیم مادر ایشان حضور یافته ،اعلام نمود.
شایان ذکر است که به مناسبت هفته بزرگداشت معلم در بین الصلاتین نماز،مرتضی چراغی رئیس اداره آموزش وپرورش مرودشت به ایراد مطالبی در خصوص نقش وجایگاه معلمان در تربیت فرزندان وجامعه پرداخت وهمچنین از تعداد ۲۱دبیرنمونه فرهنگی شهرستان تقدیر به عمل آمد.
لازم به ذکر است که به مناسبت هفته منابع طبیعی در بین الصلاتین نماز از تعدادی از کسانی که به سوالات مسابقه هفته منابع طبیعی پاسخ صحیح داده بودند با اهدای لوح تقدیر،تجلیل صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار