رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان:
رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز شرایط شهر اصفهان از نظر اقتصادی، اجتماعی و ... دچار چالش است، اگر مسیر توسعه اصفهان را اصلاح نکنیم امکان غیر قابل زیست شدن این شهر بیش از پیش فراهم می شود.
کد خبر: ۷۴۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 06 May 2019
نصیر ملت در جلسه طرح اصفهان 2020 شهر گردشگری، هنر و صنایع دستی، اظهار کرد: گردشگری یکی از اصلی ترین بخش های صنعتی دنیا است، از نیمه دوم قرن بیستم گردشگری شروع به رشد کرد و امروز دنیا و کشورهای جهان را دگرگون کرده است و جز چهار صنعت برتر دنیا شده است.
 
وی با اشاره به اینکه از هر ۱۱ نفر یک نفر امروز در بخش گردشگری فعال است، افزود: گردشگری صنعتی زودبازده و با اشتغال زایی بالا است و توسعه فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی را شامل می شود و به همین دلیل عمده کلانشهرهای دنیا نگاه ویژه به این صنعت داشته اند. برای برون رفت از صنعت تک محصولی نفت مجبور به حضور در زمین گردشگری هستیم و این صنعت می تواند آینده ایران و اصفهان را تحت تاثیر قرار دهد و در برنامه ششم نیز تاکید بالایی بر این صنعت شده است.
 
رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تاکید بر توسعه صنعتی در گذشته و امروز آثاری را به یادگار گذاشته که جبرانش به سختی میسر است.
 
ملت با اشاره به اینکه متاسفانه مهاجرت بی رویه طبقه خلاق از اصفهان و ورود مهاجرین غیر خلاق به این شهر را طی سالیان دراز دیده‌ایم، تصریح کرد: امروز طبقه خلاق از اصفهان فرار می کنند. همه شرایط و واقعیت ها می‌طلبد که نگاه متفاوتی برای مسیر توسعه این شهر در نظر بگیریم و آن نگاه از گردشگری می‌گذرد.
 
وی افزود: امروز شرایط شهر اصفهان از نظر اقتصادی، اجتماعی و ... دچار چالش است، اگر مسیر توسعه اصفهان را اصلاح نکنیم امکان غیر قابل زیست شدن این شهر بیش از پیش فراهم می شود.
 
رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز آنچه به اصفهان ارث رسیده بخشی از آثار جذاب گذشتگان است و بخش دیگر هنرمندانی هستند که می‌توانند در کنار این میراث شهر را نجات دهند. 
 
ملت تاکید کرد: امروز اصفهان با همه ظرفیت ها و امکاناتی که دارد، متاسفانه منطبق با این ظرفیت‌هایش پیشرفت نکرده است، چراکه ما یک سند مورد وثوق نداشته ایم. امروز یک برنامه نداریم که ساده بگوید کجا هستیم؟ به کجا می خواهیم برسیم و چگونه می خواهیم حرکت کنیم.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه هدف گذاری مشخصی نداشته‌ایم و شاهد این ادعا نوع گردشگری است که در شهر اصفهان حضور پیدا می کند، خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری در شهرهایی با پتانسیل کمتر از اصفهان توانسته کشوری را متحول کند، نمونه آن استانبول است که اگر اصفهان از آن بیشتر نباشد کمتر نیست و این شهر کشور ترکیه را جلو می برد.
 
رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: فرصت طلایی اصفهان یعنی گردشگری را که می‌توانست کشور را به پیش ببرد تا اینجا سوزانده‌ایم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار