از سال گذشته با بالا رفتن یکباره نرخ ارز و افزایش بی حساب و کتاب قیمت ها شاهد داغ شدن بازار دلال ها شدیم به نوعی که چرخه اقتصادی کم کم به دست دلال ها چرخید و قبضه شد.
کد خبر: ۷۴۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹ 06 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، امروز دلال ها نرخ کالاها را در بازار عرضه مشخص می کنند و با روش احتکار یک محصول در یک دوره زمانی و شایعه پراکنی در خصوص اتمام یک کالا یا گران شدن آن  جو ناامنی را هم برای خریداران و هم کاسب کاران ایجاد کردند و بازار را به سمت اهداف خود چرخاندند.
هر باری بازار را به یک سمت جهت دادند و با شکل دادن فضای ناامن، مردم را هر باری به یک سمتی سوق دادند یکبار آنها را دلزده از بانک ها کردند و پول ها را به سمت خرید ارز و دلار بردند روز دیگر بازار طلا و سکه را برای مردم جلوه دادند و سرمایه های خود را به آن سمت بردند و پس از اشباع یکی یکی از بازارها و افتادن به دست دلال ها به سمت بازار دیگری رفتند وامروز بازار مسکن را پس از بازار خودرو نشانه گرفتند.
مسکن که به عنوان گران بهاترین کالا کمتر کسی قدرت خرید آن را داشت و به علت ساخت مساکن مهر و اشباع بازار از خانه های به ظاهر ارزان اما بی کیفیت،بازار ساخت و ساز مسکن به رکود و خواب 5 تا 6 ساله رفت امسال پس از اینکه بسیاری از سرمایه گذاران در ساخت و سازها به سمت بازارهای دیگر رفتند، ندای رونق بازار و شروع التهابی جدید در این حوزه همچون بازارهای دیگر به گوش میرسد.
افزایش قیمت مسکن در این سالها که بسیاری از مردم را به سمت خانه های اجاره ای کشاند سبب شد که امسال به علت صعود قیمت بی حد و حصر اجاره بهاها و قیمت های غیر متعارف باعث سرگردانی مردم طبقه متوسط و فقیر نشین شد .
التهابات بازار که وارد تمامی حوزه ها و کالاها شده است و گرداندن چرخه اقتصاد به دست دلال های بی رحم و رواج هرج و مرج هر روز گروهی از مردم را از دایره زندگی کردن خارج و به مرگ ناامیدی و چاه فقر می اندازد.
هجوم بین 30 تا 50 درصد مردم به سمت بازارهای ملتهب وبی قانون به اسم سرمایه گذاری تنها باعث بریدن حکم مرگ برای 70 تا 50 درصد باقی مانده مردمی میشوند که قربانی این هرج و مرج میشوند.

ع.ق

برچسب ها: اصفهان ، اقتصاد ، بازار ، دلالان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار