فرماندار اردبیل گفت: فرهنگ غنی دفاع مقدس سرمایه عظیم برای تربیت نسل آینده است که بیهوده و نابسامان از دست ما خارج نشود.
کد خبر: ۷۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 09 August 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار کرد: ما باید به عنوان یک سند اقتدار و عظمت این مرز و بوم در یک جامعیت و اقدام کامل گنجینه‌های دوران دفاع مقدس را به یک دایرة‌العمارف ارزشی و قابل انتقال به نسل‌های آینده تعریف کرده و آن را به شایستگی به آیندگان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه در این برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها باید از قالب و قواره مرسوم و عادی خارج شده و با یک بازنگری تلاشی فراگیر در تقویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به انجام برسد، گفت: اگر همه در توانمندی و تعالی این فرهنگ به عنوان یک گنجینه ارزشمند ورود پیدا نکنیم قطعا آسیب‌ها و دغدغه‌ها روز به روز جامعه ما را مورد تهدید قرار خواهد داد.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس ضرورت شکل‌گیری ستادهای شهرستانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس را بیان کرد و افزود: در سطح شهرستان با برگزاری جلسه‌ای می‌توان هماهنگی‌های بیشتر و انسجام در اجرای برنامه‌ها و به‌ویژه نمایشگاه دفاع مقدس را با محوریت یکی از عملیات‌های غرورآفرین رزمندگان اسلام به انجام رساند.

زنجانی تصریح کرد: در فضاسازی‌های محیطی باید مشارکت همه مردم، صنوف و گروه‌ها را شاهد باشیم تا کار از نگاه صرف دولتی به یک نگاه فراگیر با مشارکت عموم مردم تبدیل شود.

این مسئول ادامه داد: در گرامیداشت این هفته در کنار افتتاح‌ها بازدیدها، دلجویی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ساماندهی گلزار شهدا در اردبیل باید شب‌های خاطره و بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به دست پیشکوستان با تنوع خاص و جذابیت برای نسل جوان اتفاق بیفتد تا در یک پروسه شایسته شاهد بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم باشیم.

فرماندار اردبیل یادآور شد:‌ در انتقال این سرمایه‌های عظیم نباید حد و مرزی قائل شده و زمینه نگاه و نگرش غیرواقعی را فراهم کرد در حالی که همه باید به سمتی حرکت کنیم تا فرهنگ اصیل دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده انتقال یابد.

زنجانی از ساخت تندیس نام‌آوران و شهدای گرانقدر اردبیل و تهیه و تولید برنامه‌های مختلف با رویکرد انتقال فرهنگ دفاع مقدس در سطح ملی و استانی خبر داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار