سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از کشت فیسالیس و استویا برای نخستین بار در قیروکارزین خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 08 May 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی همتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: برای نخستین بار در شهرستان قیروکارزین، گیاهان داروئی فیسالیس و استویا در سطح یک هکتار در فضای آزاد و به صورت آبیاری نواری کشت شده است.

مهدی همتی با اشاره به اینکه توسعه کشت گیاهان داروئی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: این گونه طرح‌ها امکان بهره مندی از تسهیلات کم ویژه خود را دارند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های کاشت گیاهان داروئی موجب اشتغال زایی می‌شود، ادامه داد: به طرح کشت فیسالیس و استویا در امام شهر پس از گرفتن مجوز‌های لازم و معرفی به صندوق کارآفرینی امید تسهیلات ۷۵۰ میلیون ریالی از محل منابع اشتغال پایدار روستائی پرداخت شد.

همتی با اشاره به کشت گیاهان داروئی به عنوان یک کشت مستعد و درآمدزا، تصریح کرد: با توجه به مقاومت فیسالیس به درجاتی از شوری، نگاه ما به این کشت به عنوان یک طرح پایلوت و الگویی در خاک‌های فقیر خواهد بود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اضافه کرد: امیدواریم با توجه به بازار خوب و پر رونق گیاهان داروئی، شرایط مستعد برای پرورش انواع آن، حمایت‌های دولتی از این دست طرح‌ها و نیاز آبی کم این گیاهان شاهد افزایش سطح زیر کشت گیاهان داروئی در سطح شهرستان باشیم، زیرا به صورت مستقیم و غیر مستقیم موجب کار آفرینی و اشتغال خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار