معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان:
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: واحد مسئولیت پذیری اجتماعی در هلال احمر اصفهان شکل می گیرد .
کد خبر: ۷۴۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ 08 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، علی محمد هاشیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:  خانه های هلال احمر در روستاها و محله های شهر اصفهان راه اندازی میشود  که در این حوزه  عقد تفاهم نامه با وزارت کشور برای ایجاد این خانه ها شکل گرفت.
وی بیان کرد: این خانه ها در شهرها و روستاهای بالای پنج هزار نفر با محوریت دهیاران و شهرداران برای ایجاد تیم های کنشگر محلی برای آموزش و امدادرسانی به نیازمندان در صورت بروز حوادث غیر مترقبه ایجاد می شود.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان به نقش سازمان های مردم نهاد (سمن ها) برای امدادرسانی به هموطنان در سیل اخیر اشاره کرد و گفت: برای اولین بار با محوریت استانداری اصفهان هماهنگی خوبی بین جمعیت هلال احمر استان و سمن ها برای کمک رسانی به هموطنان سیل زده انجام شد.
وی اظهارداشت: بنگاههای اقتصادی استان در قبال مسئولیت های اجتماعی خود در سیل اخیر فعالیت های خوبی را انجام دادند و برای ساماندهی این فعالیت ها ایجاد واحد مسئولیت پذیری اجتماعی در معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در دستور کار قرار گرفت.
واحد تعامل با سمن ها در هلال احمر اصفهان شکل می گیرد
هاشمی با اظهار اینکه بسیاری از بنگاههای اقتصادی استان در سیل اخیر 2 تا 100 میلیون تومان به هموطنان سیل زده کمک کردند، ادامه داد: واحد تعامل با سمن ها از دیگر برنامه های معاونت داوطلبان است و این واحد زمینه همکاری سمن ها برای امدادرسانی به نیازمندان در حوادث غیر مترقبه را برعهده دارد و در زمان هایی که با این حوادث مواجه نیستیم، فعالیت آنها برای پیشگیری از معضلات اجتماعی هدایت می شود.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان به اقدام های انجام شده برای امدادرسانی به هموطنان سیل زده در استان های خوزستان، لرستان و آق قلا توسط این جمعیت اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدام ها جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی بود که توسط 700 داوطلب به مدت 13 هزار و 800 ساعت انجام شد.
وی ارزش کمک های غیر نقدی که تاکنون توسط جمعیت هلال احمر اصفهان به مناطق سیل زده ارسال شده است را 110 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان 14 میلیارد ریال کمک های نقدی از طریق واریز به صندوق های جمعیت هلال احمر و دستگاه کارتخوان جمع آوری شده است.
هاشمی اضافه کرد: 65 درصد این کمک ها به خوزستان، 43.5 درصد به لرستان و مابقی به گلستان و مناطق سیل زده فریدونشهر واقع در 180 کیلومتری غرب اصفهان ارسال شده است.
وی اظهارداشت: کل کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده توسط جمعیت هلال احمر پس از جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان اینکه به رغم هجمه های گسترده برای از بین بردن اعتماد و همبستگی ملت ایران، سرمایه های اجتماعی کشور بالاست، گفت: سیل خروشان ملت ایران برای کمک به هموطنان سیل زده، سرمایه اجتماعی کشور را متجلی کرد.
مدیران نباید بگذارند حس نوع دوستی در بین ایرانیان تضعیف شود
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان نیز در این نشست خبری آموزش را کلید توسعه پایدار دانست و گفت: برای رسیدن به جامعه پایدار، مدیران اجرایی و خانواده ها نقش تاثیرگذاری دارند.
امیر جلالیان با اشاره به اینکه حس نوع دوستی در ایرانیان قوی است، گفت: مدیران و جامعه نباید اجازه دهند این فرهنگ در جامعه تضعیف شود.
وی با بیان اینکه در این زمینه، رسانه ها نقش مهمی دارند، گفت: ممکن است فقر و دلبستگی های دنیوی موجب شود تا برخی افراد جامعه نسبت به هشدارها در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه بی توجهی کنند.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان تصریح کرد: برای از بین بردن این نگرش ها نیازمند اعتماد و فرهنگ سازی هستیم تا بتوانیم از بروز تلفات سنگین در حوادث غیر مترقبه جلوگیری کنیم.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان در ادامه به فعالیت های آموزشی این معاونت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 53 هزار و 871 نفر آموزش های همگانی و سه هزار و 761 نفر نیز طرح ملی آمادگی در مخاطرات را توسط جمعیت هلال احمر اصفهان فراگرفتند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 187 دوره تخصصی توسط جمعیت هلال احمر اصفهان برگزار شده است، گفت: سال گذشته میزبان 6 دوره آموزشی در سطح ملی بودیم.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار