تابناک: مسئول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تاکنون پنج هزار و 200 هیئت مذهبی، شناسایی و 26 شورای هیئت های مذهبی در این استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱ 23 February 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن بابایی روز دوشنبه در آیین ساماندهی مداحان زن در گلستان شهدای اصفهان افزود: همچنین هشت هزار مداح برادر با تشکیل پرونده در قالب 24 کانون مداحان ساماندهی شده است.

وی به آغاز فعالیت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی اشاره کرد و افزود: این ستاد بر اساس مصوبه 603 شورای انقلاب فرهنگی کار خود را از سال 86 آغاز کرد.

وی ادامه داد: این ستاد وظیفه ساماندهی ، هدایت و تغذیه فکری هیات های مذهبی، مداحان، مبلغان و مبلغات و مراسم های مذهبی را بر عهده دارد.

مسئول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: تاکنون 30 مرکز آموزش مداحی به ثبت رسیده است .

وی ساماندهی مداحان و خانم مجلسی ها را یکی از دیگر از اهداف این ستاد بیان کرد و افزود: امروز چهارم اسفند در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب (ع ) فراخوان ساماندهی مداحان زن و خانم مجلسی ها در شهرستان های استان انجام شد.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود چهار هزار مداح زن و خانم مجلسی در 24شهرستان اصفهان شناسایی شوند.

حجت الاسلام و السلمین بابایی اظهار کرد: پس از شناسایی و تشکیل پرونده برای این خانم ها دوره های آموزشی تخصصی در زمینه های مقتل شناسی، تاریخ اسلام، روان خوانی قرآن، احکام، فقه عاشورایی، امر به معروف و نهی از منکر و بایدها و نبایدهای عزاداری برگزار خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار