رئیس نظام مهندسی استان فارس گفت: متاسفانه هیچگونه تناسبی میان مهندسین فارغ التحصیل دانشگاه با وضعیت بازار کار فارس وجود ندارد.
کد خبر: ۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷ 23 February 2015

به گزارش مهر، فرج الله رجبی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری روز مهندس تاکید کرد: در حال حاضر شاهد وضعیت ویژه ای در استان فارس هستیم زیرا باید میزبان مناسبی برای حضور فارغ التحصیلان مهندسی باشیم.

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته بیش از چهار هزار نفر عضو جدید سازمان نظام مهندسی فارس شده اند که این وضعیت جای نگرانی دارد زیرا بازار کار برای این تعداد نفر وجود ندارد.

رئیس نظام مهندسی فارس افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که در سال گذشته 25 درصد مهندس جدید به مجموعه اضافه شده در حالیکه بازار کار موجود تنها برای 30 درصد از مهندسین فراهم است.

رجبی یادآور شد: طبق اعلامی که از جانب مسئولین ارائه شده 700 هزار دانشجو در هفت رشته مهندسی مشغول به تحصیل هستند که چنانچه طی پنج سال آینده فارغ التحصیل شوند جمعیت مهندسین مربوط به ساختمان در کشور به یک میلیون نفر می رسید در حالیکه امروز تعداد مهندسین 350 هزار نفر است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مهندسین از این سازمان انتظار کار دارند، گفت: متاسفانه هیچ دستگاهی پاسخگوی بیکاری این مهندسین نیست و همه به طور مستقیم به سراغ نظام مهندسی می آیند.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی برون گرا و فعال است که طی دو سال بیش از شش میلیون متر مربع نظارت را انجام داده است.

رجبی در پاسخ به سئوالی در خصوص مشکلات ناشی از گود برداری ساختمان نیز گفت: آیین نامه گود برداری در کشور در حال تدوین است که از سال آینده با ابلاغ این قانون تنها شرکت های مورد تایید می توانند این کار را انجام دهند.

وی یادآور شد: اگر امروز اتفاقی روی می دهد باید دید که آیا مهندسین مورد تایید در این خاک برداری نظارت داشته اند یا خیر.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نگاه جدیدی در سازمان نظام مهندسی شکل گرفته است، گفت: خوشبختانه رویکرد جدید نظام مهندسی در فارس باعث شده که نمایندگان این سازمان در شوراها و کمیسیون های مختلف امروز رای کارشناسی می دهند و مورد تایید هم قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار