کد خبر: ۷۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 10 August 2015
پیکر 10 شهید گمنام در روز شهادت رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق (علیه السلام) 20 مردادماه سال 94 در شش نقطه از استان تهران تشییع و به خاک سپرده خواهند شد. از این تعداد، پیکر شش شهید گمنام در چهار نقطه از شهر تهران به خاک سپرده می‌شوند.

این شهدای غواص و خط‌شکن عملیات کربلای 4 که در منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده و در یک گور دسته جمعی در منطقه ابوفلوس کشف شده‌اند در 26 خردادماه سال 94 در تشییع کم‌نظیری در قالب کاروان 175 شهید گمنام غواص در تهران بدرقه شده بودند.

آیین مراسم وداع و برنامه تشییع 10 شهید گمنام تهران به شرح زیر است:

1.مراسم شب وداع با دو غواص شهید گمنام 19 و 20 ساله، 19 مرداد ماه 94 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام صادق (ع) در میدان فلسطین برپا خواهد شد. این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور و مداحی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار خواهد شد. این شهدا روز سه‌شنبه، 20 مرداد ماه در «حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی» تشییع و تدفین خواهند شد.

2.مراسم وداع با دو شهید گمنام، یکی از این شهدا غواص 25 ساله‌ عملیات کربلای 4 و دیگری شهید 19 ساله‌ای است که سال 67 توسط تک دشمن در منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسیده‌اند، در شام شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد احباب الحسین(ع) واقع در بزرگراه محلاتی، چهار راه میثم، خیابان شاه آبادی جنوبی، خیابان کیانی برگزار می‌شود. این مراسم با سخنرانی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) توسط مداحان اهل بیت(ع) همراه خواهد بود. هیئات مذهبی و دسته‌جات عزاداری نیز با حضور در محوطه مسجد به عزاداری و وداع با شهدا می‌پردازند. این مراسم تا ساعت سه بامداد ادامه خواهد داشت.

روز شهادت، سه‌شنبه 20 مرداد، «بوستان زیتون» در منطقه 14 تهران میزبان این دو شهید گمنام است.

3.«حوزه علمیه جامع امیرالمؤمنین (علیه السلام)» شهرری نیز میزبان یک غواص شهید گمنام 17 ساله در روز شهادت امام صادق (علیه السلام) است که مراسم وداع با پیکر این شهید گمنام، دوشنبه 19 مرداد بعد از نماز مغرب و عشا در حوزه علمیه امیر المومنین (علیه السلام) واقع در خیابان شهید رجایی، میدان بهشت برگزار خواهد شد. این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام غفوری مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران و مداحی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه خواهد بود.

4.«سپاه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام)» شهرری نیز میزبان یک غواص شهید گمنام 25 ساله است. مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید غواص نیز فردا بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه حضرت زهرا (سلام الله علیها)، جنب ستاد فرماندهی سپاه حضرت سید الشهدا (علیه السلام) واقع در شهرری، بلوار امام حسین (علیه السلام)(دیلمان) برگزار می‌شود. این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام ادیب یزدی و ذکر مصیبت اهل بیت (علیه السلام) توسط مداحان اهل بیت (علیه السلام) همراه خواهد بود.

5.مراسم وداع در شهر فردوسیه، شهرستان «شهریار» و بوستان ملت، «شهرک قائمیه اسلامشهر» در استان تهران نیز برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار