کد خبر: ۷۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 11 August 2015
رئیس شورای سیاستگذاری سما گیلان از میزبانی این نهاد در برگزاری دومین مسابقه ملی دانش‌آموزی و دانشجویی در فیلم 100 ثانیه‌ای در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحمت‌علی صابری‌حقایق در مراسم تجلیل از خبرنگاران با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا اظهار کرد: مناسبت‌های فرهنگی و ارزشی بسیاری وجود دارد که با فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما گره خورده است.
 وی با اشاره به روز شهادت محمود صارمی افزود: روز خبرنگار نیز یکی از این روزهاست و خبرنگاران سفیران ارتقای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در جامعه معرفی کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری سما گیلان با اشاره به اهمیت حوزه آموزش در کشور، ادامه داد: برای پیشرفت در مسیر توسعه یافتگی مقوله آموزش در اولویت قرار دارد.
وی با بیان اینکه مجموعه سما در این سال‌ها توانسته نقش قابل ملاحظه‌ای در توسعه علمی کشور ایفا کند، افزود: کارآفرینی سرلوحه امور سازمان بوده و با هدف توسعه مهارت‌محوری تلاش دارد پاسخگوی نیاز آموزشی کشور باشد.
صابری‌حقایق با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت نخستین گام ما در عرصه توسعه است، تصریح کرد: در این راستا طرح سلامت در مدارس سمای گیلان پیاده‌سازی شده و یکی از موفق‌ترین طرح‌ها بوده است.
وی به افتتاح مدارس سبز توسط سما در راستای توجه دانشگاه آزاد اسلامی به مقوله محیط زیست در استان اشاره کرد و گفت: در این مدارس سبز، توسعه فضای سبز و هر آنچه که با حوزه محیط زیست در ارتباط است مانند تفکیک زباله، بهینه‌سازی انرژی، کاهش زباله و ... مورد توجه قرار می‌گیرد.
این مسئول توسعه امور و اخلاق خیریه در مدارس سما را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان سما در مدارس عنوان کرد و گفت: در این برنامه دانش‌آموزان برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای کارهای خیریه تشویق می‌شوند.
رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما گیلان توسعه مدارس ورزش را نیز یکی دیگر از برنامه‌ها در سال تحصیلی جدید نامید و یادآور شد: در سال تحصیلی 95 ـ 94 تعداد مدارس ورزشی از چهار واحد آموزشی به 10 مدرسه خواهد رسید.
وی اضافه کرد: در حوزه کیفیت سیستم آموزشی نیز افزایش تجهیزات و زیرساخت‌های IT در مدارس و آموزشکده‌های سما، رساندن نرخ حداقل 50 درصد از کلاس به هوشمندسازی، برگزاری دوره‌های کارآفرینی و افزایش سرانه کتاب در آموزشکده و مدارس به حداقل 10 جلد از جمله دیگر برنامه‌هاست.
صابری‌حقایق با بیان اینکه امسال سازمان سما در گیلان میزبان دو رخداد ملی دانش‌آموزی و دانشجویی است، اظهار کرد: دومین مسابقه‌های ملی رباتیک دانش‌آموزی و مسابقه فیلم 100 ثانیه‌ای در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از خبرنگاران حوزه سازمان سما گیلان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار