معاون استاندار ایلام:
معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری ایلام گفت: صادرات تره بار در مرز مهران هم اکنون با مشکلاتی مواجه است
کد خبر: ۷۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 12 August 2015

به گزارش تابناک  ایلام، حشمت الله عسگری در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و احداث مراکز نگهداری به ویژه سردخانه در مرز مهران با توجه ظرفیت های تجاری این محصولات ضروری به نظر می رسد که می توان از ظرفیت افراد علاقه مند برای سرمایه گذاری در این پایانه بهره برد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری ایلام خواستار راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در مرز بین المللی مهران شد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید با تلاش مضاعف زمینه تسریع در روند صادرات کالا را فراهم کنند.

حشمت الله عسگری بیان کرد: صادرات تره بار در مرز مهران هم اکنون با مشکلاتی روبرو است و بسیاری از محموله ها با توجه به توقف چند روزه و موانع ایجاد شده از سوی طرف عراقی در معرض فساد قرار می گیرند.

وی افزود: صادرکنندگان ایرانی به منظور جلوگیری از نابودی محصولات آن را با نصف و حتی یک سوم قیمت واقعی به فروش می رساند که سازمان جهاد کشاورزی باید ضمن آسیب شناسی دلایل این امر، راهکارهای مقابله با آن را نیز اتخاذ کند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: احداث غرفه عرضه سوغات در این مرز را از مواردی ذکر کرد که باید سازمان صنعت، معدن و تجارت مشوق های لازم را برای جذب سرمایه گذاران در این حوزه فراهم کند.

وی یادآور شد: امکان تردد خودروهای عراقی در داخل استان و کشور فراهم شده که سازمان میراث فرهنگی باید از این مزیت برای رونق گردشگری و توریستم در منطقه استفاده بهینه کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار