رییس کل دادگستری اصفهان گفت: سالها است که بحث تکمیل تونلهای آب، تامین منابع، ساماندهی زاینده رود، بازچرخانی آب در اصفهان مطرح می شود ولی تعلل صورت گرفته و دستگاه قضایی استان خود را موظف به پیگیری این مسائل می داند.
کد خبر: ۷۵۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 28 June 2019

به گزارش تابناک،محمد رضا حبیبی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به ترورها در اول انقلاب گفت: همه هدف دشمن از این ترورها این بود که نظامی که مد نظر امام خمینی (ره) شکل نگیرد چون می دانستند این پیام به مرزهای ایران خلاصه نمی شود و شرق و غرب را خواهد گرفت و مانع چپاولگری خواهند شد.
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ قضات استان به بیش از یک میلیون پرونده رسیدگی کردند، خاطرنشان کرد: البته این میزان به معنای یک میلیون جرم نیست بلکه دو سوم آنها مربوط به ثبت مکرر در دادگاهی تجدید نظر است و یک سوم آن اصل دعاوی است که این حجم بالا توسط ۷۰۰ قاضی بررسی شد.
رییس کل دادگستری اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دستگاه قضایی استان، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد اقدامات به صورت الکترونیکی انجام می گیرد، که موجب سرعت، رعایت حیثیت، صرفه جویی در وقت و هزینه شده است.
وی اضافه کرد: برغم این همه در برخی قسمت ها با انباشت پرونده مواجه هستیم به ویژه در دادگاهای تجدید نظر و عملکرد سال ۹۷ نشان می دهد در هر شعبه ۲۰۰ پرونده ارجاع شد که حجم بالایی است که ناشی از عدم توسعه شعب و انباشت پرونده بوده است.
حبیبی ادامه داد: برنامه ریزی شده است با افزایش شعب تجدید نظر و استقرار در برخی شهرهای پر جمعیت این مشکل تا پایان سال پایان یابد.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تحول در دستگاه قضایی، گفت: تعیین تکلیف پرونده های مانده، افزایش نیروی انسانی با جذب کارمند و قاضی با همکاری دولت، توجه به سلامت دستگاه قضایی، که این مجازات های جایگزین از جمله اقدامات است‌.
رییس کل دادگستری اصفهان با اشاره به خواست مردم مبنی بر سلامت دستگاه قضایی، گفت: با حجم عظیم پرونده نباید در بین همکاران فردی باشد که مبادا منحرف شود زیرا دستگاه قضایی آخرین نقطه امید مردم و انتظار واقعی مردم است که نباید منحرف شود و لذا ا گر ما متوجه شدیم فردی تحت تاثیر کارچاق کن ها قرار گیرد، با آنها برخورد قاطع کنیم.
وی ادامه داد: البته برخی به نا حق مدعی هستند که با قضات در ارتباط هستند و مردم اگر مطلع شدند فردی چنین ادعایی دارد با تماس با شماره تلفن ۱۵۸۰ اطلاع رسانی کنند.
حبیبی با اشاره به هماهنگی های دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی استان، اظهارداشت: رصد بسیار خوبی نسبت به افراد سابقه دار انجام می شوند.
وی با اشاره به ابلاغ دادستان اصفهان مبنی بر مقابله با کشف حجاب گفت: متاسفانه برخی افراد ناآگاه نسبت به این مسائل اعتراض می کنند در حالی که پشتوانه قانونی دارد و لذا با افراد قانون شکن برخورد خواهیم شد.
رییس کل دادگستری اصفهان افزود: حمایت قاطع از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دستور کار است چون این سنت حسنه باید همواره جاری باشد و البته باید به صورت زبانی انجام شود.
وی رعایت حال ارباب رجوع، استفاده از نظرات فقهی، ارتباط با حوزه های علمیه، حمایت از فعالان اقتصادی را از دیگر برنامه ها دستگاه قضایی استان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید است تاکید ویژه ای در این خصوص است.
حبیبی گفت: استفاده از مجازات های جایگزین از دیگر اقدامات است و به ویژه استفاده از مراقبت الکترونیک فرصتی را برای مجازات زندان فراهم کرد که افراد به جای حضور در زندان، فرد مجرم در منزل و محل خود حبس را تحمل کند.
وی با بیان اینکه توسعه اقدامات پیشگیرانه به ویژه در حوزه خانواده و مساله طلاق با توسعه مراکز مشاوره در دستور کار است، گفت: والدین با اندک اختلاف زوجین را تشویق به دادگاه نکنند چون این کار کینه ها و اختلافات را بیشتر می کند.
وی به نقش دستگاه قضایی در پیگیری حقوق عامه اشاره کرد و افزود: حقوق عامه مصادیق زیادی دارد و در اصفهان بحث محیط زیست و آب از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا توسعه مراکز تولیدی نباید به سلامت زیستی ضرر بزند و باید دستگاه های مربوطه نظارت ویژه داشته باشند که قوانین و مقررات و بهره گیری از رعایت شود.
هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله سید محمد حسین بهشتی، روز قوه قضاییه نامگذاری شد.

برچسب ها: اصفهان ، دستگاه قضا ، آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار