امام جمعه ماکو گفت:اینكه برخی از افراد می‌گویند، حج را سیاسی نكنید، سخن نادرستی است زیرا ابعاد سیاسی حج، مطابق با خواسته و دستورات اسلام است.
کد خبر: ۷۵۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 05 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز امروز ماکو با اشاره به رمز فضیلت و شرافت  شهر قم، اظهار کرد: تمامی روزها و اماکن مخلوق پروردگار عالمیان است و هیچ گونه امتیازی نسبت به یکدیگر ندارند، اما اگر روزی و یا مکانی نسبت به سایر روزها و اماکنه امتیاز پیدا می‌کند به خاطر نسبتی است که به خداوند تبارک و تعالی، پیغمبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر مکه و مسجدالحرام حرمت پیدا کرده به خاطر وجود کعبه در آن مکان است که نسبت آن، به خداوند تبارک و تعالی داده شده است و اگر شهر قم ارزش پیدا می‌کند، به خاطر این است که حضرت فاطمه معصومه(س) دختر حضرت موسی بن جعفر (ص) در آن مدفون است.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: از لحظه‌ای که پاره تن پیغمبر اکرم (ص)،  حضرت فاطمه معصومه در سرزمین قم دفن شدند، قم به کانون نور و مشعل هدایت و کشتی نجات تبدیل شده و هزاران محدّث در عصر ائمه اطهار (ع) از این سرزمین پرورش یافتند و اشعه تابناک معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را برای قرون آینده حفظ کردند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکارن و کارگزاران حج، بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکارن و کارگزاران حج ضمن تمجید از دین مبین اسلام به وجود مفاهیم سیاسی نظیر وحدت، دفاع از مظلومان و برائت از مشرکان در حج، تأکید کرده و  فرمودند، هر حاجی ایرانی باید با رفتار و گفتار و متانت خود به ملیت، هویت و جمهوری اسلامی ایران آبرو ببخشد.

هاشمی تصریح کرد: اینکه برخی از افراد می‌گویند، حج را سیاسی نکنید، سخن نادرستی است زیرا ابعاد سیاسی حج، مطابق با خواسته و دستورات اسلام است، وحدت حمایت از مظلومان هم‌چون ملت فلسطین و مردم یمن و یا برائت از مشرکان همه اموری سیاسی و مطابق با تعالیم اسلام هستند، بنابراین ابعاد سیاسی حج، همان تکلیف دینی و عبادت است.

وی تصریح کرد: برائت از مشرکان یک فریضه اسلامی و یک کار لازم است و به‏ همین دلیل ما اصرار داریم که این موضوع هر سال، به بهترین وجه انجام شود و در کنار حرکات سیاسی دینی اقدامات سیاسی غیردینی و شیطانی هم وجود دارد و همانند اینکه بگویند در حج به آمریکا اعتراض و یا از مشرکین ابراز برائت نکنید.

هاشمی با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص شکست توطئه‌های آمریکا بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، شکست نقشه‌های آمریکا نظیر «دکترین اقدام پیشدستانه» و «طرح خاورمیانه بزرگ» در دو دهه گذشته و «جنگ‌های نیابتی» در ماه‏‌های اخیر در برابر نیروهای جبهه مقاومت، روشن‏‌ترین پیامی که برای قدرت‏‌ها سلطه دارد این است که با پیروزی انقلاب اسلامی آرایش قدرت در جهان تغییر کرده و آمریکا ناچار خواهد شد در برابر اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی سر تعظیم فرو آورد، چرا که خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم هیچ‌گونه راهی برای تسلط کفار و مشرکان بر مسلمانان و مومنان قرار نداده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار