استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: مدیریت استان با درک این مشکلات برای حل آن‌ها در کنار فعالان این صنف است اما باید به این موضوع واقف باشیم که نمی‌توانیم از چارچوب قانون خارج شویم.
کد خبر: ۷۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 14 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه بررسی مشکلات سنگ‌بری‌ها استان با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان در جریان مشکلات ریز این صنف قرار دارد، خطاب به فعالان این صنف گفت: مدیریت ارشد استان در طی یک سال گذشته با آگاهی از مشکلات سنگ‌بری‌ها استان برای رفع مشکلات این واحدها از هیچ کوششی فروگذار نبوده است.

وی فراهم نمودن زمینه حضور نماینده سنگ‌بری‌ها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را ازجمله اقدامات مدیریت استان برای تبیین مشکلات این صنف در این شورا و اتخاذ راهکارهای عملی برای حل این مشکلات بیان کرد.

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه مشکل مالیات بر ارزش‌افزوده اصناف ازجمله سنگ‌بری‌ها استان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان طرح گردیده است، افزود: بخش استانی این مشکل رفع گردیده است و بخش ملی آن احصاء و به اتاق تهران، ریاست مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتقل گردیده است.

وی تأکیدکرد: بخش عمده‌ای از مشکل مذکور به عدم دقت در تدوین قانون برمی‌گردد که اقدامات لازم در خصوص اصلاح آن از سوی نهادهای ذی‌ربط در حال اجرا است.

زرگرپور بابیان اینکه تعطیلی حتی یک واحد تولیدی، صنعتی و صنفی یا بیکاری حتی یک نفر برای ما خوشایند نیست، خطاب به فعالان صنف سنگ‌بری استان گفت:‌ چنانچه معتقدید برای فعالیت واحدهای سنگ‌بری ضعف قانونی وجود دارد پیشنهاد‌های خود را به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ارائه دهید تا در اولین فرصت این پیشنهاد‌های موردبررسی قرار گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه دولت متعهد به اجرای قانون است، تصریح کرد: واحدهای سنگ‌بری استان در جلسه‌ای که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برای چگونگی اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده برگزار شد تفاهم‌نامه‌ای با این وزارتخانه منعقد؛ و طرفین متعهد به اجرای آن شدند.

وی بابیان اینکه چنانچه واحدهای سنگ‌بری استان معتقدند تفاهم‌نامه یادشده از سوی وزارت اقتصاد و دارایی به‌درستی عملیاتی نشده است مدیریت استان حاضر است هیئتی متشکل از کارشناسان خبره و نمایندگان واحدهای یادشده را برای بررسی این موضوع مأمور نماید،‌ افزود: آمادگی داریم تا اجرایی شدن یا عدم اجرای بندبند تفاهم‌نامه را مورد بررسی قرار دهیم.

زرگرپور با اشاره به اینکه تنگناها و مشکلات واحدهای سنگ‌بری را درک می‌کنم،‌ افزود: مدیریت استان با درک این مشکلات برای حل آن‌ها در کنار فعالان این صنف است اما باید به این موضوع واقف باشیم که نمی‌توانیم از چارچوب قانون خارج شویم.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به شعار امسال مبنی بر همدلی و هم‌زبانی، ملت و دولت، خواستار همبستگی برای حل مشکلات استان ازجمله واحدهای سنگ‌بری شد و افزود:‌ مدیریت ارشد استان برای حل این مشکلات در کنار واحدهای سنگ‌بری است و برای رفع این مشکلات همچنان تلاش می‌کند.

گفتنی است، در این جلسه تعدادی از فعالان صنف سنگ‌بری در استان اصفهان مشکلات این واحدها را مطرح کردند و مسئولان سازمان صنایع، معادن و بازرگانی استان و اداره کل اقتصاد و امور دارایی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای حل مشکلات این واحدها، دیدگاه‌های خود را پیرامون موضوعات مطرح‌شده از سوی فعالان صنف سنگ‌بری‌ها اصفهان مطرح کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار