عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دیوان محاسبات کشور باید با تخلفات احتمالی مالی در رابطه با نحوه هزینه‌کرد ستاد احیای دریاچه ارومیه برخورد کند.
کد خبر: ۷۶۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ 28 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جلال محمودزاده  با ابراز خرسندی از موضوع بررسی نحوه هزینه‌کرد ستاد احیای دریاچه ارومیه توسط دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس استان به شیوه هزینه‌کرد اعتبارات دریاچه ارومیه معترض بودند.

وی تصریح کرد: احساس می‌شود مدیرانی که مربوطه به آذربایجان‌شرقی و کردستان هستند، در استان خود بیشترین هزینه را کرده یعنی با وجود اینکه حوضه آبریز دریاچه ارومیه، بیشتر در آذربایجان‌غربی قرار دارد و برای احیای دریاچه ارومیه، کشاورزان این استان بیشترین هزینه و صرفه‌جویی را کرده و بیشترین لطمات را خورده‌اند، اما سایر استان‌ها به ویژه آذربایجان‌شرقی از این اعتبارات، بهره بیشتری برده‌ است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌شک ستاد احیای دریاچه ارومیه یک ستاد ملی بوده که باید بر اساس نیازمندی و برخورداری‌ها و نه براساس دلبستگی‌ها، اعتبارات به آن اختصاص یابد.

وی بیان کرد: متاسفانه یکی از استان‌های همجوار، یک و نیم برابر بیش از آذربایجان‌غربی از اعتبارات دریاچه ارومیه برخوردار شده در حالی که انتقال و صرفه‌جویی در آب این استان چندین برابر استان همجوار بوده است.

محمودزاده افزود: بنابراین دیوان محاسبات باید به این مسائل بررسی کند که چه کسانی از محل دریاچه ارتزاق کرده و این اعتبارات در کجا صرف شده و چه کسانی از محل اعتبارات، حق ماموریت خارج از کشور گرفته و به نام مطالعه نیز بودجه را خرج کردند و حتی گامی به استان نگذاشتند و بنابراین دیوان محاسبات باید با تخلفات احتمالی مالی برخورد کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار