معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به قول ساخت ۵ مدرسه در شهرستان شهریار از محل ارزش‌افزوده و ظرفیت شهرداری‌ها گفت: مقاوم‌سازی مدارس در کنار نوسازی و بازسازی در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 29 July 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در مراسم خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان شهریار اظهار داشت: محل پرورش استعدادها نیاز به مکان‌ها و فضاهای متناسب دارد و باید در راستای مهیاکردن آن‌ها تلاش کنیم تا سرمایه اجتماعی و منابع انسانی کشور که به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های توسعه در هر جامعه‌ای تلقی می‌شود، خودنمایی خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر لزوم تأمین مایحتاج مادی مردم، نیازهای فکری و روحی آن‌ها نیز باید تأمین شود و برون داد مدرسه تجلی و آثار معنوی داشته و خیرین مدرسه‌ساز رسالت دینی خود را در کنار رسالت اجتماعی انجام می‌دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان داشت: شهرستان‌های شهریار یکی از متراکم‌ترین شهرستان‌های استان تهران است و با بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی دارد و یکی از سیاست‌ها توزیع متناسب و موزون فضاهای آموزشی، فرهنگی و مذهبی است.

تقی زاده گفت: در جلسه کمیسیون ماده ۵ استانداری تهران ۵ مدرسه در شهریار تصویب شد،  برای اجرایی شدن پروژه‌ها بخشی از اراضی به کاربری تجاری تغییر داده شد تا از محل درآمد حاصله مدارس احداث شود و این سیاست در مجموعه استان ترغیب خواهد شد تا سرانه‌های آموزشی در استان که پایین‌تر از نرم کشوری نیز است، تأمین شود.

وی ادامه داد: به شما قول می‌دهیم که بر اساس ظرفیت‌های شهرستان، شهرداری‌ها و از محل ارزش‌افزوده و علاوه بر پروژه‌های فعلی ۵ مدرسه در شهرستان شهریار ساخته خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم مقاوم‌سازی مدارس موجود که وضعیت خوبی نیز ندارند و یکی از مباحث مهمی است که بایستی علاوه بر نوسازی پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار