نسیم طواف زاده با بیان این که مصرف بهینه آب و فرهنگ رعایت مسائل زیست محیطی باید از کودکی در افراد نهادینه شود، اظهار کرد: در همین راستا 500 دانش آموزان ابتدایی امروز در این برنامه شرکت کردند.
کد خبر: ۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷ 24 February 2015
در این برنامه که به همت جمعیت سبزکاران یکی از سازمان های مردم نهاد و همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان برگزار شد؛ به شرکت کنندگان در خصوص مصرف بهینه از آب و اثرات مخرب فاضلاب بر محیط زیست آگاهی رسانی شد.

مدیرعامل جمعیت سبزکاران روز سه شنبه بیان کرد: این برنامه با عنوان بیایید یک روز با آب زندگی کنیم با شعار (آب ، زمین و زندگی) به منظور آشنایی شهروندان در مدیریت بهینه مصرف آب و مسوولییت های شهروندی در زمینه فاضلاب ها و حفاظت از محیط زیست برگزار شد.

نسیم طواف زاده با بیان این که مصرف بهینه آب و فرهنگ رعایت مسائل زیست محیطی باید از کودکی در افراد نهادینه شود، اظهار کرد: در همین راستا 500 دانش آموزان ابتدایی امروز در این برنامه شرکت کردند.

وی یادآور شد: بازی های پازل زیست محیطی، سفر علمی برای بازدید از چرخه تولید تا مصرف آب و بازگشت آب به طبیعت و باز چرخش فاضلاب به همراه دیگر بخش های شاد و مفرح آموزشی از جمله بخش های مختلف تدارک دیده شده در این برنامه بود.

وی اظهار کرد: عمده دلیل آلودگی های دو رودخانه زرجوب و گوهر رود ، ریختن فاضلاب ها به ویژه فاضلاب خانگی عنوان شده است، از این رو، این سازمان مردم نهاد تلاش می کند تا با همکاری دستگاه های اجرایی برنامه هایی را برای حفاظت از محیط زیست و مصرف بهینه آب به شهروندان آموزش دهد. 

به گفته طواف زاده؛ شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان نخستین شرکت آبفای شهری در کشور است که در اجرای این نوع برنامه با سازمان های مردم نهاد همکاری می کند.

هم اکنون از 51 شهر گیلان، 48 شهر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان هستند.

99 و هشت دهم درصد شهرهای استان گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

بیش از 300 تشکل مردمی در حوزه های محیط زیست، خیریه، سلامت متناسب با فعالیت های اجتماعی در استان گیلان فعال هستند.

امروز مصادف با روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز مهندس نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار