کد خبر: ۷۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳ 15 August 2015

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز برضرورت جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری درصنایع کوچک و متوسط استان تاکید کرد.

رحیم بنامولایی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهارکرد: بیش از 90 درصد صنایع استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر این صنایع برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های تولیدی خود با مشکل مواجه هستند و غالبا از تمامی توان خود استفاده نمی‌کنند.

بنامولایی افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا همه واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و تعطیل استان شناسایی شود تا بتوان برنامه مدونی برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های این واحدهای اقتصادی اجرایی کرد.

این مسئول ابراز کرد: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نقش به سزایی درتوسعه بخش صنعت دارند و فعالیت آنها در نهایت زمینه رونق اقتصادی استان را فراهم می‌کند.

بنامولایی ادامه داد: علاوه براین بخش زیادی ازجمعیت شاغل استان در همین واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مشغول به کار بوده و برای خود و خانواده خود درآمد زایی می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: بدون شک اگر شرایط مناسبی برای افزایش بهره وری این واحدها فراهم شود درآینده‌ای نزدیک شاهد اشتغال تعداد زیادی از جمعیت بیکار استان خواهیم بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد به جای سرمایه گذاری برای راه اندازی واحدهای جدید تولیدی و صنعتی باید شرایطی فراهم شود تا از ظرفیت‌های واحدهای موجود به طور کامل استفاده شود.

وی تصریح کرد: علاوه براین در شرایط فعلی به اتمام رساندن طرح‌های نیمه تمام تولیدی و اقتصادی به صرفه‌تر و منطقی‌تر از کلنگ‌زنی واحدهای جدید به نظر می‌رسد.

بنامولایی بر ضرورت حمایت مسئولان برای فروش تولیدات این واحدهای صنعتی در بازارهای داخلی تاکید کرد و افزود: امروز بازارهای ایران از اجناس خارجی پرشده که این امر تهدیدی برای فروش کالاهای داخلی به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: واردات کالا به کشور باید شکل منظم و حساب شده‌ای به خود بگیرد تا تولید کنندگان داخلی نیز بتوانند با فروش محصولات خود واحد تولیدی خود را سرپا نگه دارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرزدر ادامه صحبت های خود برضرورت حضور تولیدات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: متاسفانه صاحبان این واحدها برای صادرات تولیدات خود با مشکلات زیادی مواجه هستند که بروکراسی اداری برای دریافت مجوز از مهمترین آنها به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: بدون شک صادرات کالا سود مناسبی را نصیب صاحبان واحدهای تولیدی می‌کند و علاوه براین زمینه بهبود کیفیت کالاهای ایرانی را نیز فراهم می‌کند.

بنا مولایی گفت: باید شرایطی فراهم شود تا صاحبان واحدهای تولیدی کوچک و متوسط بازار خود را درسایر کشورها پیدا کنند و نسبت به صادرات کالاهای تولیدی خود اقدام نمایند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرزاضافه کرد: مسئولان باید زمینه رونق فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم کنند که معرفی صاحبان این واحدها برای دریافت تسهیلات بانکی و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای صادرات کالا بخشی از این حمایت‌ها محسوب می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: علاوه این باید توجه سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری درصنایع کوچک و متوسط استان راجلب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار