رئیس اداره اوقاف جغتای از ثبت‌نام 200 قرآن‌آموز در کلاس‌های طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از ابتدای امسال تاکنون در جغتای خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 17 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی احمد محمدیان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه امسال 200 قرآن‌آموز در کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: سهمیه مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن امسال در جغتای 100 نفر بوده که در شهرستان جغتای از ابتدای امسال تاکنون 200 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآنی تصریح کرد: در راستای مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کار تربیت یک میلیون حافظ از این تعداد را در سراسر کشور در طی چهار سال بر عهده گرفته که تا پایان امسال این امر محقق می‌شود.

رئیس اداره اوقاف جغتای انس انسان با قرآن کریم را بهترین نعمت دانست و گفت: جغتای در چند سال اخیر جزء شهرستان‌های برتر در زمینه اجرای طرح حافظان قرآن کریم بود و در سه سال گذشته توانسته به 750 نفر از یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم تربیت کند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح 35 مربی حفظ قرآن با اداره اوقاف جغتای همکاری دارند، یادآور شد: از این تعداد مربی آموزش دیده هشت مربی در شهر جغتای و 27 مربی در روستاها برای آموزش قرآن آموزان به کارگیری شده است.

محمدیان افزود: کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم در بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و مهدهای قرآنی برگزار می‌شود و در جغتای هشت کلاس برای تربیت قرآن‌آموزان دایر شده است.

رئیس اداره اوقاف جغتای تصریح کرد: این طرح به دو صورت حفظ حضوری و غیرحضوری فعال اجرا می‌شود و در بخش حضوری 33 مربی در کلاس‌های طرح حفظ حضور دارند و در بخش غیرحضوری دو مربی به صورت تلفنی با قرآن‌آموزان در ارتباط هستند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه برای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیازمند مربی‌های مجرب و آموزش دیده هستیم، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح از مربیان آزمون گرفته می‌شود و مربیانی که حداقل نمره 70 را کسب می‌کنند برای شرکت در دوره‌های تخصصی طرح تربیت مربی حافظان قرآن کریم به قم اعزام می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار