مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: توجه و رسیدگی به فضای فیزیکی مدارس یکی از ارکان مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۷۸۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 24 September 2019

سیدمهدی میربد روز سه شنبه در جلسه‌ای به تشریح وضعیت فعلی مدارس استان از باب استحکام، نیازمند مقاوم سازی و تخریبی پرداخت و افزود: تعداد مدارس کانکسی استان را ۱۳ باب و در قالب ۱۶ مدرسه ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۱۲ مدرسه در فریدونشهر و یک مدرسه در چادگان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، با اقدامات صورت گرفته از سال گذشته تاکنون بنای مدارس خشتی و گلی از استان برچیده شد.

او ادامه داد : در سال تحصیلی جدید در استان مدارسی که زیرساخت تبدیل سیستم گرمایشی غیراستان دارد به سیستم استاندارد وجود داشته باشد جمع آوری می‌شود.

میربد اضافه کرد : از مجموع فضاهای آموزشی استان ۳۳ درصد مستحکم، ۳۹ درصد نیازمند مقاوم سازی و حدود ۲۸ درصد فضاهای نیازمند تخریب و بازسازی (ساختمان هایی که بیش از ۳۰ درصد هزینه اجرا نیازمند مقاوم سازی) است.

وی اظهارداشت: در این راستا اکنون دست کم ۹ هزار و ۳۰۰ کلاس درس در استان نیازمند تخریب و بازسازی است، حدود ۱۳ هزار کلاس نیازمند مقاوم سازی و ۱۰ هزار و ۸۰۰ کلاس درس مستحکم هستند.

 

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان با اشاره به این که در سال مالی جدید اعتبارات مالی این اداره‌کل بین ۲ تا ۲ و نیم برابر نسبت به سال قبل افزایش یافت گفت: این در حالی است که تعداد مدارس نیازمند به مقاوم سازی و بازسازی نیز افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: امسال از مجموع ۴۸۷ طرح، ۲۵۴ طرح با یکهزار و ۴۶۲ کلاس در استان فعال است.

این مسوول تاکید کرد: به هیچ وجه سیاست احداث طرح جدید با اعتبار دولتی را دنبال نمی‌کنیم و تمام اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین هزینه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار