معاون عمران و روستایی بنیادمسکن انقلاب کشور:
تابناک: معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن انقلاب کشور گفت: از بین ۱۵۰ روستا در کشور که برای تبدیل به روستای گردشگری هدف گذاری شده، ۵ روستا از استان اصفهان انتخاب می‌شود.
کد خبر: ۷۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 17 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمد رضا شاملو ظهر دوشنبه در سفر به اصفهان و بازدید از پروژه های مسکن استان در نشستی با اصحاب رسانه، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه پنج جانبه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور، راه و شهرسازی و معاونت توسعه ریاست جمهوری مقرر شد ۸۰۰ روستا در کشور تبدیل به روستای گردشگری شوند.

وی بیان داشت: از بین ۸۰۰ روستا در کشور ،۲۰ روستا از اصفهان است که در برنامه امسال ۱۵۰ روستای کشور در اولویت است که از این تعداد ۵ روستا از اصفهان انتخاب می شود.

معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن انقلاب کشور تصریح کرد: وظایف بنیاد مسکن در فراهم کردن زیرساخت ها برای تبدیل یک روستا به روستای گردشگری ارتقا بهداشت عمومی، اصلاح معابر، اعطای تسهیلات مسکن به روستائیان و تخصیص وام ، سند دار کردن املاک، جمع آوری دفع آب های سطحی و غیره است.

وی ادامه داد: تاکنون در اجرای این طرح موفق عمل کردیم و این در حالی است که به میزان تخصیص اعتبارات اقدام به اجرای طرح روستای گردشگری در سطح کشور کردیم.

شاملو گفت: تا پایان سال زیرساخت های روستای گردشگری در روستاهای ابیانه، نشلج، خوروبیانک، اسفرجان، شهرضا آماده می شود.

معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن انقلاب کشور ادامه داد: در صورتی که یک نگاه جمعی و بین بخشی ایجاد شود در اجرای این طرح موفق تر عمل می‌کنیم.

وی در خصوص نحوه اجرای طرح هادی در سطح کشور نیز گفت: در بیش از ۳۲ هزار روستا طرح هادی به اجرا در آمده است و در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۸۸ درصد این طرح به اجرا گذاشته شده است.

طرح هادی در روستاها سبب تخریب اراضی کشاورزی نشده است

شاملو تخریب اراضی کشاورزی در محدوده اجرای طرح هادی را منوط به این طرح ندانست و گفت: متاسفانه عده‌ای می خواهند تخریب اراضی کشاورزی را به این طرح نسبت دهند در صورتی که هدف اصلی ما در اجرایی کردن طرح هادی حفاظت و توجه به محیط زیست است.

وی اضافه کرد: در سطح کشور ۵۶ هزار مورد تخلف در خصوص نسبت دادن تخریب اراضی کشاورزی به طرح هادی توسط خاطیان شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن انقلاب کشور گفت: به عنوان مثال اگر یک طرح ترافیک را در نظر بگیریم که ۵ دستگاه خودرو در این طرح از قانون تخطی می کنند اشکال از طرح ترافیک نیست بلکه مشکل از خاطیان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :