در مسیر تالاب گاوخونی
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با بیان اینکه زاینده رود امروز به ورزنه رسیده است، گفت: هر میزان آبی که از بند شاخ کنار به سمت تالاب گذر کند بیانگر رسیدن آب به تالاب گاوخونی است و محیط زیست میزان دقیق آب رهاسازی شده برای تالاب گاوخونی را اعلام خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ 07 October 2019

به گفته حسن ساسانی آبی که به سمت تالاب گاوخونی رهاسازی شده امروز به شهر ورزنه رسیده است.  

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با بیان اینکه میزان آبی که از سد رودشت خارج می شود ۱۵ تا ۱۷ مترمکعب بر ثانیه است، افزود: از سد رودشت تا تالاب گاوخونی ۱۰۰ کیلومتر فاصله است و از سوی دیگر در این مسیر نفوذ و پرت آب وجود دارد؛ میزان آبی که از سد رودشت رهاسازی می شود مشخص است اما باید دید چه میزان آب به ایستگاه آخر خواهد رسید.

ساسانی با بیان اینکه امروز جریان آب به ورزنه رسیده است، گفت: با توجه به اینکه نیاز آبی کشاورزان برای کشت تابستانه به اتمام رسیده است و در حال حاضر برای کشاورزان آب توزیع نمی شود، تلاش می کنیم تا مادامی که آب در رودخانه وجود دارد به سمت تالاب در حرکت باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مدت زمان دقیق رهاسازی آب به سمت تالاب گاوخونی، اظهار کرد: مدت زمان را نمی دانم زیرا قرار بود ۱۲ مهرماه خروجی از سد زاینده رود بسته شود اما آب را کامل نبستیم؛ به گونه ای خروجی آب از زاینده رود را کاهش دادیم که یک حداقل آبی در رودخانه زاینده رود جاری بماند.  

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون ورودی به سد زاینده رود ۱۶ مترمکعب بر ثانیه و خروجی ۲۷ مترمکعب بر ثانیه است، اظهار کرد: امروز ذخیره مخزن سد زاینده رود به ۴۵۲ میلیون مترمکعب رسید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار