نخستین جلسه کارگروه بهداشت و سلامت عشایر اقلید در راستای ارتقای بهداشت و درمان عشایر با حضور مسئولان امور عشایر، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، بیمه سلامت و هلال‌احمر این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۳ 25 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، رئیس اداره امور عشایر این شهرستان عصر امروز در نخستین جلسه کارگروه بهداشت و سلامت عشایر که با حضور مسئولان اداره دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، بیمه سلامت و هلال‌احمر این شهرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت فردی و اجتماعی عشایر در ارتقای سلامت جامعه اظهار داشت: با توجه به نقش عشایر در تولید بسیاری از محصولات غذایی با ارتقای سلامت و بهداشت عشایر و کنترل راه‌های تماس با دام‌ها می‌توان از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان جلوگیری کرد و زمینه بروز بیماری‌ها را از بین برده یا کاهش دهیم.

علی صفری با تأکید بر اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در حفظ سلامت جامعه تصریح کرد: با توجه به خدمات ارزنده عشایر در اقتصاد کشور مساعدت مسئولان در رفع مشکلات و مسائل عشایر به‌ویژه در زمینه بهداشتی و درمانی آنان بسیار لازم و ضروری است.

وی با تقدیر از مساعدت‌های هلال‌احمر اقلید در اجرای طرح کاروان نیکوکاری و سلامت در جامعه عشایری و تشکیل کانون جوانان داوطلب عشایر در زمینه ارائه خدمات بهداشتی به این قشر زحمتکش، بر تداوم فعالیت‌ها و اقدامات عملی در راستای پیشرفت زمینه‌های بهداشتی، حفظ و ارتقای سلامت و ارائه خدمات دارویی و بهداشتی به عشایر این شهرستان تأکید کرد.

به گزارش فارس، برگزاری ماهانه جلسه کارگروه بهداشت و سلامت عشایر با حضور اعضای این جلسه، پزشکان و پیراپزشکان در راستای رفع نیازهای بهداشتی و درمانی و تأمین داروهای موردنیاز عشایر از مصوبات نخستین جلسه کارگروه بهداشت و سلامت اقلید بود.

همچنین رئیس اداره امور عشایر اقلید در حاشیه این جلسه از پیگیری‌های مدیرکل امور عشایر فارس، رئیس بهسازی و امور تولید اداره‌کل و اداره امور عشایر اقلید برای صدور اسناد قطعی اراضی عشایر به‌صورت گروه‌های مشا و انفرادی توسط اداره امور اراضی جهاد کشاورزی خبر داد و عنوان داشت: عشایر اقلید می‌توانند با ارائه مدارک واگذاری موقت و پروانه بهره‌برداری چاه آب به اداره امور اراضی جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کرده برای صدور اسناد قطعی اراضی عشایری اقدام کنند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931205001760#sthash.KZP8xJkJ.dpuf
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار