باحضور معاون دفتر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت نیرو دراصفهان صورت گرفت:
معاون دفتر پدافندغیرعامل و مدیریت بحران وزارت نیرو در مراسم رونمایی از مرکز عملیاتی اکیپ غواصی منطقه مرکزی جنوب کشور گفت: در سال گذشته از سوی وزیر نیرو دستورالعمل تشکیل اکیپ های غواصی برای شرکتهای تابع وزارت نیرو صادر شد و تاکنون اکیپ های غواصی منطقه مرکزی شمال غرب در زنجان و منطقه مرکزی جنوب کشور در اصفهان تشکیل شد.
کد خبر: ۷۸۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ 08 October 2019

جلال جهانبخشی با بیان اینکه تا پایان سال 4 الی 5 اکیپ غواصی دیگر درکشور تشکیل می شود تصریح کرد: دفتر پدافندغیرعامل و مدیریت بحران وزارت نیرو درصدد است تا پایان سال در 4 الی5 منطقه دیگر در کشور اکیپ های غواصی راه اندازی نماید این درحالیست که همه شرکت های تابع وزارت نیرو ملزم به تشکیل اکیپ های غواصی هستند.
وی با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران کشور اعلام کرد:در قانون جدید مدیریت بحران، وزارت نیرو مسئول مستقیم مهار سیلابها درکشور می باشد براین اساس تشکیل اکیپ های تخصصی غواصی برای مهار حوادث غیر مترقبه در وزارت نیرو الزامی است.
وی گفت: تشکیل اکیپ های غواصی تخصصی برای مهار حوادثی که در زیر آب رخ می دهد ، بسیاراهمیت دارد زیرا غواصان علاوه برمهارت لازم در غواصی باید آشنایی کامل بر تجهیزات وتاسیسات صنعت آب نیز داشته باشند
معاون دفترپدافندغیرعامل و مدیریت بحران وزارت نیرو افزود: در قانون جدید مدیریت بحران کشور علاوه بر مهار سیلاب ها ،مهار تبعات خشکسالی نیز از وظایف مسئولین امر در وزارت نیرو محسوب می شود همچنین تامین آب وبرق مردم در هر شرایطی بر عهده وزارت نیرو می باشد.
در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت:قبل از ابلاغ دستورالعمل وزیر نیرو مبنی بر تشکیل اکیپ های غواصی در شرکتهای تابع وزارت نیرو ،آبفا اصفهان اقدام به تشکیل اکیپ 8 نفره غواصی در اصفهان نمود
مهندس هاشم امینی با اشاره به ضرورت تشکیل اکیپ غواصی در آبفا اصفهان خاطرنشان ساخت:شرکت آبفا اصفهان در سالهای اخیر با وقوع چندین حوادث سنگین در بخش آب و فاضلاب روبرو گردید براین اساس اکیپ غواصی در آبفا اصفهان تشکیل شد.
وی اعلام کرد: اکیپ غواصی آبفا اصفهان علاوه بر آموزش غواصی در حال گذراندن دوره های تخصصی در صنعت آبفا هستند
مهندس هاشم امینی با اشاره به راه اندازی مرکز بحران با تجهیزات مدیریت بحران دراصفهان گفت: در حال حاضر در صدد تشکیل مرکز مدیرت بحران در اصفهان هستیم این درحالیست که ماشین بحران آبفا اصفهان مجهز به تمامی امکانات برای مهار بحران در کوتا هترین زمان ممکن است همچنین در مهار بحران از پنل های خورشیدی و تلفن های ماهواره ی نیز بهره من می شویم
در ادامه دبیر شورای مرکزی ورزش وزارت نیرو گفت:بدنبال اابلاغ وزیر نیرو مبنی بر تشکیل اکیپ های غواصی در شرکتهای تابع وزارت نیرو ،تفاهم نامه ای میان وزارت نیرو و فدراسیون ورزش غواصی برای آموزش غواصی منعقد گردید .
حسین زاده افزودعلاوه بر آموزش غواصی به افراد واجد شرایط ،آموزش دفاع شخصی برای نگهبانان منابع و مخازن آب در وزارت نیرو در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار