معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برخی از واحدهای تولیدی به علت شرایط ایجاد شده، نیازمند تغییر ساختار تولید و جایگزینی با فناوری‌های به‌روزتر و بهره‌ورتر هستند.
کد خبر: ۷۸۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱ 10 October 2019

محسن صالح‌نیا روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح و تولیدی صنعتی کاشان به خبرنگاران بیان کرد: ۲۱ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با رکود روبه‌رو هستند و تامین نقدینگی و فرسودگی ماشین‌آلات مهم‌ترین عامل رکود این واحدها به شمار می‌آید.

وی افزود: برخی از این صنایع کوچک هستند که با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کلانی را در بخش تعمیر و توسعه انجام دهند یا عیب‌یابی و کاستی‌ها را برطرف کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: برای این دسته از واحدهای صنعتی سامانه‌ برخطی ایجاد شده که ابتدا پایش و عارضه‌یابی انجام می‌دهد و پس از آن برای احیای واحدها اقدام می‌شود.

وی در ادامه اظهارداشت: یک‌هزار و ۳۰۰ واحد کوچک و بزرگ صنعتی سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند و از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز ۶۰۰ واحد دوباره فعال شدند که امید می‌رود بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این آمار تا پایان سال به یک‌هزار و ۴۰۰ مورد برسد.

صالح‌نیا همچنین یادآور شد: ۸۲۰ شهرک صنعتی در کشور هم‌اکنون در حال بهره‌برداری و ۸۰ شهرک صنعتی نیز در حال ساخت و ساز است.

وی اضافه کرد: افزون‌بر ۴۴ هزار واحد صنعتی درون این شهرک‌ها در حال بهره‌برداری و بیش از ۳۰ هزار واحد نیز در حال اجرای مقدمات کار شامل تسطیح زمین، ساخت سوله یا نصب ماشین‌آلات و تجهیزات هستند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار