به گزارش تابناک سمنان : رئیس مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان از افتتاح کلینیک سنگ‌شکن سنگ کلیه و مجاری ادراری در جوار بیمارستان کوثر سمنان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 12 October 2019

افتتاح کلینیک کلیه

دکتر محمد معماریان در حاشیه آیین افتتاح این کلینیک  اظهار کرد: با راه‌اندازی و افتتاح این مرکز، جز در موارد بسیار اندک همه اقدامات تشخیصی، آزمایشگاهی ، درمانی و...بیماران سنگ کلیه و مجاری ادراری در این مرکز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نزدیک به 100درصد بیماران کلیوی امکان درمان در این مرکز تازه تاسیس دارند افزود: با ایجاد این مرکز جدید، با توجه به ظرفیت‌های درمانی سمنان چه از نظر نیروی انسانی و متخصص و چه از نظر تجهیزات امکان خدمات‌دهی به بیماران کلیوی و پذیرش از برخی شهرهای همجوار نیز وجود دارد.

رئیس مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان ادامه داد: با تجهیز کلینیک به مدرن‌ترین دستگاه سنگ‌شکن سنگ‌های کلیوی و مجاری ادراری دیگر هیچ نیازی به ارجاع بیماران به دیگر مراکز و از جمله تهران نیست.

وی از راه‌اندازی این کلینیک به عنوان یک فرصت بسیار مغتنم برای افزایش فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه نام برد و گفت: با توجه به نقش احتمالی ژنتیک در بروز برخی بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری و همچنین قرار گرفتن این مرکز در مجموعه آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر، راه‌اندازی این کلینیک تتخصصی زمینه مناسبی برای فعالیت‌های پژوهشی در این بخش نیز فراهم می‌کند.

دکتر معماریان با بیان اینکه در این مرکز درمان بیماری‌های کلیوی از دو روش تهاجمی و غیرتهاجمی انجام خواهد شد اضافه کرد: عمده روش درمانی مورد استفاده همکاران ما استفاده از روش‌های غیرتهاجمی است و در صورتی که این روش پاسخگوی درمان بیمار نباشد در موارد کمتر از روش‌های تهاجمی استفاده می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار