الزام مطالعه دوجلد کتاب دینی و نگهداری از توانخواهان تصادفات رانندگی بخشی از احکام صادره برای متهم پرونده موسوم به پورشه در اصفهان است.
کد خبر: ۷۸۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 12 October 2019

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه طبق رأی قاضی شعبه 122 دادگاه کیفری 2 ، بی احتیاطی راننده خودروی پورشه در این حادثه محرز شناخته شد گفت: حکم پرداخت دیه و تعیین مجازات‌های جایگزین حبس برای متهم این پرونده صادر شد.

محمدرضا حبیبی افزود: طبق رأی قاضی شعبه 122 دادگاه کیفری 2 ، راننده خودروی پورشه از جنبه خصوصی بزه به پرداخت یک فقره دیه کامل برای قتل غیرعمد و پنج درصد دیه کامل برای برخی جراحت ها در حق اولیای دم محکوم شد.

وی ادامه داد: از جنبه عمومی جرم هم متهم به تحمل سه سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شد که اجرای یک سوم از مجازات حبس تعلیقی است.

محمدرضاحبیبی اضافه کرد: حکم تعلیقی از نوع مراقبتی بوده و به منظور اصلاح و افزایش آگاهی در زمینه لزوم فراگیری آموزه‌های دینی در احترام به کرامت والای انسان، دادگاه مقرر داشته این متهم در مدت زمان تعلیق حکم حبس، دو جلد کتاب در همین زمینه را مطالعه و پس از فراگیری مضامین آن گواهی مربوط را از انتشارات یا ناشران این کتاب‌ها اخذ و به اجرای احکام دادگستری ارائه کند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود:قاضی دادگاه

به منظور افزایش علم و آگاهی متهم از نتایج زیان بار و صحنه‌های دلخراش ناشی از تصادف منجر به قتل یا جرح و پیامد‌های سوء آن، مقرر داشت این متهم در مدت تعلیق چهار روز در ماه با حضور در یکی از مراکز نگهداری معلولان زیرنظر سازمان بهزیستی استان، خدمات پرستاری و توانخواهان مرد، به خصوص معلولان ناشی از تصادفات رانندگی نیازمند به کمک در امور شخصی را به صورت شبانه روزی به عهده گیرد و گواهی اجرای دستور دادگاه را به اجرای احکام ارائه دهد.

محمدرضا حبیبی گفت: رأی صادره غیرقطعی و قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان اصفهان است.

اردیبهشت امسال پسر 24 ساله پورشه سوار در خیابان کارگر اصفهان با تخلف سرعت غیر مجاز و رعایت نکردن فاصله طولی پس از برخورد با یک دستگاه پراید متواری شد و راننده پراید به سبب شدت جراحت وارده در بیمارستان جان باخت .

این حادثه در رسانه ها بویژه شبکه های اجتماعی واکنش های زیادی برای پیگیری های قانونی مراجع قضایی به دور دور های شبانه خودروها به همراه داشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار