از سال 75 تاکنون پیاده روی اربعین حسینی از میدان لاله تا امامزاده جعفر هر ساله برگزار میشود به این صورت که شاهد حضور چندین هزار نفر در روز اربعین در امامزاده هستیم.
کد خبر: ۷۸۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱ 12 October 2019

به گزارش خبرنگار تابناک اصفهان، پیاده روی اربعین حسینی که سابقه 23 ساله دارد از شش صبح روز اربعین برگزار و به سمت امامزاده جعفر حرکت می کنند.
در بین مسیر شاهد موکب های مختلف از سوی گروه های مختلف و خودجوش مردمی هستیم و این در حالی که در محوطه امامزاده جعفر8 موکب احداث میشود.
عضو هیئت مدیره امامزاده جعفر(ع) با اشاره به اینکه به خاطر جمعیت بالای مردم در روز اربعین امکان اطعام دادن به مردم نیست، گفت: برای برگزاری پیاده روی اربعین بیش از 20 نهاد رسمی هماهنگ شد.
محمد رضا رجالی با اعلام اینکه بیش از 20 هزار خودرو در زمان اربعین پارکینگ میشوند، ادامه داد: به غیر از پارکینگ امامزاده جعفر برای پارک خوردوها از پارکینگ  شهید بابایی استفاده میشود.
وی با اظهار اینکه به طور تقریبی 180  هزار نفر در امامزاده جعفر در روز اربعین مستقر میشوند، گفت: در این سالها تاکنون موردی از مواد غذایی غیر بهداشتی رخ نداده است.
وی با اشاره به اینکه در روز اربعین 3 نمایشگاه فرهنگی داریم، گفت: در این روز برنامه های مختلفی برگزار میشود و نمایش تعزیه برپا می گردد.
 
پشت هر کار خیری ، حرف و سخن است

رجالی در پاسخ به خبرنگار تابناک  که عده ای بدنبال بی اعتبار نشان دادن امامزاده جعفر (ع)هستند و صحبت هایی بین مردم منتشر شده است که امامزاده جعفر سندیت ندارد این شایعات از کجا ناشی می شود ایا گروه خاصی با هدف مشخصی بدنبال این موضوع هستند، اضافه کرد: زمانی که آبت الله حسن فقیه امامی کلنگ امامزاده جعفر را بر زمین زد این صحبت ها آغاز شد و طبق روال عادی پشت سر هر کار خیری حرف و حدیث زیاد است.
وی گفت: برای هر کار خیری که انجام می گیرد عده ای بدنبال ریختن کاسه آب سرد هستند حتی از نظر عده ای خدا هم کار بی حرف نکرده است و معتقدند یکسری از مخلوقاتش را اگر خلق نکرده بود بهتر بود.
عضو هیئت مدیره امامزاده جعفر (ع)گفت: مردم سوالاتی در خصوص اعتبار امامزاده جعفر دارند که از سر کنجکاوی است و این یک روند طبیعی است ، گفت: در حادثه کربلا هم همواره شاهد شبهاتی بودیم و این از خصلت انسان ها است.
وی بیان داشت: سابقه حرف زدن پشت کارهای خیر همواره در طول تاریخ بوده است البته این سخنان در خصوص امامزاده منتسب به امام رضا (ع)در محلات هم هست در قزوین هم برای چند امامزاده این سخنان گفته شده است.
رجالی با بیان اینکه فکر نکنم که گروه خاصی بدنبال ایجاد شک و شبهه بین مردم در خصوص اعتبار امامزاده جعفر باشند، ادامه داد: همواره شاهدیم وقتی کسی مدرسه می سازند می گویند چرا بیمارستان نساختی وقتی بیمارستان می سازند می گویند چرا مسجد نساختید و این شک و شبه و زیر سوال بردن کارهای خیر امری طبیعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار